alle bestanden/mappen weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

post_voor_daan

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 okt 2005
Berichten
4
Problem description :
Alle instellingen zijn weg en na 6 maanden gebruik alleen nog 2 lege mappen over. Alsof ik de pc net heb gekocht. Alle bestanden/ mappen zijn weg!
1 Het enige wat ik nu doe is inloggen op mijn nieuwe account en internet gebruiken. --> op dit moment lijkt het alsof de pc weer terug is bij zijn fabrieksinstellingen. Kan het zijn dat er een nieuwe account is aangemaakt,waar ik nu in zit, en dat al mijn bestanden achter mijn oude inlogaccount zitten? oude inlogaccount is dus nergens te vinden. ook niet via zoeken. Google desktop werkt ook niet. ( geeft aan dat het een probleem heeft met netwerkinstellingen)

Daar zijn alleen enige uitzonderingen op:
- moest nieuwe account maken maar de pc heeft mijn plaatje/foto wel bewaard, pasword wordt niet naar gevraagd
-programma's zijn nog wel te zien via START; office bijvoorbeeld, krijg dan de mededeling: probleem met snelkoppeling.
- map met zip bestanden is wel bewaard gebleven..raar?
- avg free virusscanner is als enige wel op mijn bureaublad blijven staan, maar reageert niet.

2 hoe krijg ik toegang tot HP recovery?
3 klopt het dat bestanden niet weg kunnen zijn?

Wat is er gebeurd?
1 Afgelopen donderdag, 6-10-05 wilde ik aan de slag met een bestand op een usb stick. usb stick zat erin voordat pc aanging…>inloggen op pc, zwart scherm. kabel scherm zat wat los,vastgezet en opnieuw opgestart... ipv standaard inlogscherm moest ik alle instellingen opnieuw invoeren zoals wanneer je de pc nieuw koopt.( tijd, naam pc,enz.)

2 Alle bestanden en mappen zijn weg!

3 log nu gewoon in als nieuwe gebruiker zonder mijn oorspronkelijke
wachtwoord.

4 online virusscanner uitgevoerd (trendmicro), geen virussen. Ook niet op usb stick.

5 windows systeemherstel, alleen beschikbaar van 6 okt. net nadat alles
dood ging... dus geen resultaat.

Al geprobeerd:
1. eventuele aanwezige persoonlijke bestanden via Start-Zoeken op uw systeem te zoeken
--> reeds gedaan, niks meer aanwezig

2. u verzoeken uw systeem opnieuw te installeren door middel van een
fabrieksherstel
--> dit lijkt al gedaan te zijn.... maar niet alle mappen zijn verdwenen. Door gebruik te maken van fabrieksherstel ben ik bang echt alles kwijt te raken. Nu heb ik nog het idee dat bestanden nog ergens zijn....VRAAG: hoe krijg ik toegang tot HP recovery?

HELP: Hoop echt dat iemand mij kan helpen!!! Ik heb gehoord dat bestanden niet weg kunnen zijn, maar ja, ik kan er niet bij! Groeten Daan
 
Een HP-recovery kan alles schoon vegen inderdaad (DIT DUS NIET DOEN).

Ga eens naar de volgende map: C:\document & settings misschien staat daar je oude gebruikersnaam nog bij. Zoja bekijk die map dan eens.
Zonee dan heb ik slecht nieuws de bestanden zijn weg.

Je hebt kans dat er nog wel wat terug te halen is maar dat is behoorlijk pittig om te doen en levert meestal gebroken bestanden op als er later ook al weer wat op de harde schijf is gebeurd.
 
Bedankt voor de tip. Ook bij documents en settings staat mijn oude gebruikersnaam er niet meer bij. Maar is het niet gek dat alles terug is naar fabrieksinstellingen en via START, PROGRAMMA'S alle snelkoppelingen er nog wel zijn?
Wat zou er gebeurd kunnen zijn?--> Anders gebeurd het misschien over een aantal maanden weer.....
 
Wat er gebeurd is durf ik niet te zeggen.

Heb je overigens een vrij nieuwe pc (jonger dan 1 jaar)?? Zoja bel dan ook eens de leverancier.

Dat de snelkoppelingen zijn gebleven gebeurd ook als je een bepaalde recovery doet. Er zijn namelijk 2 soorten recovery:
- Alles compleet schonen (dus de schijven worden helemaal geleegd en dan wordt alles er opnieuw opgezet affabriek).
- Fabrieksinstellingen terugbrengen. (enkele mappen worden opgeschoond maar de programma's en de mijn documenten blijven bestaan alleen is het nadeel dat voor de programma's 9 van de 10 toch opnieuw geinstalleerd moet worden).
 
De leverancier vreesde ook al het ergste.... daarom wilde ik graag nog een second opinion van de experts!
Toch bedankt voor je tijd en advies. Ga ik dit weekend rustig alles opnieuw installeren..

Groeten Daan
 
Recovery toch geluk! Via het programma getdataback for NFTS! Programma is van Runtime software.
Eerst wordt je hele pc gescand, daarna kan je al je 'verdwenen' bestanden kopieeren naar een externe opslag, bijvoorbeeld usb, en dan... werkt alles weer!

Dus als andere lezers ook bestanden zijn 'kwijtgeraakt' dan kan je dit programma installeren om toch nog iets terug te halen. Succes, groeten Daan
 
Is inderdaad een goed programma. Zijn meerdere maar deze staat vast en zeker in de top10 :).

(link heb ik even niet voorhanden maar de lezer kan zelf ook zoeken met google)

Kleine noot. Deze recovery programma's werken het best als er zo min mogelijk verder is gebeurd met de pc. Hoe meer er namelijk op de pc gebeurd kwa bestanden (denk bv aan installatie van software daarom wordt ook aangeraden dit programma op een aparte schijf te installeren) hoe moeilijker het wordt bestanden terug te halen.

Persoonlijk heb ik overigens met name last gehad dat Word documenten snel nog wel eens corrupt willen raken (vooral bij grote documenten met veel afbeeldingen, tabellen en andere complexere dingen).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan