Alle CD en DVD recorders werken niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

pdka

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2002
Berichten
252
Ik heb een tamelijk groot probleem met mijn PC. Al mij CD en DVD recorders werken niet meer.

Ik heb drie CD en DVD recorders (twee intern en een extern) ->
- Philips DVD +/-RW DVD 8701 (intern)
- TSST corp CD-RW TS-H292B (intern)
- Freecom DVD +/-RW8B9 USB Device (extern)

Bij Apparaatbeheer staat bij elke recorder een geel rondje met uitroepteken. Bij Eigenschappen staat bij elke recorder “Windows kan het apparaatstuurprogramma voor dit apparaat niet in het geheugen laden. Mogelijk is het stuurprogramma beschadigd of het ontbreekt. (Code 39)”

Na Installatie Ongedaan Maken en Hardware Toevoegen worden alle drie recorders weer herkend ( “Nieuwe hardware gevonden” met de naam van de recorder), maar volgt daarna de boodschap: “Er is een probleem gevonden bij de installatie van de hardware. De nieuwe hardware werkt mogelijk niet goed”. Bij Stuurprogramma Bijwerken krijg ik de boodschap "Er is geen betere software voor de hardware gevonden dan wat er al is geïnstalleerd".

Onder Mijn Computer en in de Verkenner zijn de recorders niet terug te vinden. Ik kan ze dus niet gebruiken (laatjes gaan wel open en dicht).

Wie weet een oplossing?
 
Probeer deze eens

CD- en/of DVD- speler/writer verdwenen?
Ga naar Start -> Uitvoeren, type daar in regedit en klik op OK.

Zoek naar : HKEY_LOCAL_MACHINE/System/Currentcontrolset/Control/Class/

Klik nu met rechter muisknop op de volgende sleutel {4d36e965-e325-11ce-bfc1-08002be10318} en kies voor Exporteren. Vul een naam in en blader naar de directory waar je de backup wilt plaatsen en klik op opslaan.

Verwijder nu in het rechter venster de sleutels met de volgende naam: UpperFilters en LowerFilters

Sluit het register en start de PC opnieuw op. Hij zal de verdwenen spelers nu opnieuw installeren.
Indien noodzakelijk mocht blijken kun je altijd de backup terugzetten door te dubbelklikken op dat bestand.
 
Heb je toevallig Adaptec Easy CD creator verwijderd van je systeem? dan is dit de oplossing:

Ga naar start > Uitvoeren, type regedit en doe het volgende:
Verwijder de waarden Upperfilters en Lowerfilters uit de volgende registersleutel:
HKEY_LOC$$AL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}

Zie verder hier:
http://support.microsoft.com/kb/270008
 
@Bandit:

Hé Bandit... jij kunt sneller typen dan ik! Goeie!
 
Wat een snelle reacties. Geweldig! Probleem is opgelost. Mijn dank is groot!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan