• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

alle combinaties uit 3 kolommen weergeven in 3 nieuwe kolommen

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcske68

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2021
Beste,

Office Excel 365
ik wil in een excel zoveel mogelijk combinaties weergeven als mogelijk uit 3 kolommen
Bijv.

[table="width: 500, class: grid"]
[tr]
[td]waar[/td]
[td]onwaar[/td]
[td]misschien[/td]
[/tr]
[tr]
[td]kans[/td]
[td]bied[/td]
[td]help[/td]
[/tr]
[tr]
[td]totaal[/td]
[td]verschil[/td]
[td]negatief[/td]
[/tr]
[tr]
[td]domper[/td]
[td]vreugde [/td]
[td]verdriet[/td]
[/tr]
[/table]

nu wil ik in drie andere kolommen alle mogelijke combinaties van bovenstaande weergeven , hoe doe ik dat

dit is voor 2 kolommen, maar ik ken niks van VB
https://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/876479-Combinatie-lijst-genereren

Laatst bewerkt:
Werkelijk alle combinaties? Weet je ook hoeveel dat er zijn?

Zonder voorbeeld Excelbestandje is het een gok, maar zoiets misschien?

Bijlagen

Als je net als in je voorbeelddraadje bedoelt, is het een beetje tweaken met de daar aangereikte macro.
In de bijlage een vb met een de aangepaste code.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
@JV
Ongeldig(e) Bijlage opgegeven. Neem contact op met de webmaster als u een geldige koppeling hebt gevolgd.

edit:
Kleine storing dan.

Laatst bewerkt:
Niets mis mee bij mij.

TY GUYS of Girls , jullie hebben beide perfect aangeleverd wat ik vroeg. mijn excuses voor de weinige info die ik jullie gaf.
Ik ga het proberen en als ik nog iets moest weten laat ik het jullie zeker weten.

Zonder voorbeeld Excelbestandje is het een gok, maar zoiets misschien?

dank je wel, het jouwe is op basis van formules, en dat moet ik eensd verder analyseren aangezien het nog niet duidelijk is hoe het werkt .
Ook is het beperkt tot de rijen die er zijn, en als ik dan rijen toevoeg werkt het niet op de rijen die ik toevoeg.
Dus eigenlijk snap ik de formule nog niet , maar dat ligt dus totaal aan mij .
Wel dank je wel voor de snelle en goede reactie .

Als je net als in je voorbeelddraadje bedoelt, is het een beetje tweaken met de daar aangereikte macro.
In de bijlage een vb met een de aangepaste code.

Dank je wel.
Het voorbeeld doet perfect wat ik zocht, dus top.
Ik ga proberen nog te analyseren hoe het werkt, moest ik het willen uitbreiden, of wel vraag ik het nog wel eens als ik een kolom meer moest hebben .

spijtig dat ik geen kudos kan geven aan jullie beiden die een oplossing aangereikt hebben.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan