• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Alle data printen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

corania17

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2012
Geachte forumleden,
Door een download van gegevens en een filter op deze gegevens houd ik enkele regels over.
Deze gegevens worden via een combobox op een blad in Excel 2013 geplaatst.
Doordat er soms veel data wordt gedownload zijn er ook veel gegevens en moeten we dus ook veel printen.
Is er een mogelijkheid om alle bladen te printen met misschien een print macro?
Het is niet mogelijk om de gegevens via Word te printen met een SQL opdracht omdat de Excel gegevens worden ingelezen van twee andere Excel bestanden.
Kan iemand de oplossing bieden zodat we niet telkens maar 1 blad kunnen printen?
Met vriendelijke groet, Rubik.

Bij Afdrukken kan je gewoon aangeven welke bladen moeten worden afgedrukt.

Alle data printen

Geachte edmoor,
Bedankt voor uw reactie, maar dat wist ik ook alleen de situatie is iets anders.
Ik krijg twee Excel bestanden.
Deze gegevens plaats ik in Blad1 en in Blad2.
Op Blad3 staat een combobox waar ik kan kiezen van welk product ik een afdruk wil hebben.
Hierdoor krijg ik ook de gegevens te zien die relateren aan de keuze in de combobox.
Als ik nu van te voren de gegevens filter op Blad1 en Blad2 houdt ik enkele regels over.
Deze regels moeten dan via Blad3 geprint worden.
Dit kunnen er soms veel zijn en ik zou dus graag willen weten of het met een macro mogelijk zou zijn om alle gefilterde gegevens uit de Bladen 1 en 2 via Blad3 te kunnen printen?
Nu moet ik telkens regel1 kiezen in de combobox en de data printen en daarna regel2 kiezen en printen enzovoort.....
Mocht u het niet begrijpen dan kan ik proberen een voorbeelbestand te maken.

Dat laatste lijkt me sowieso het beste.

Alle data printen

Geachte edmoor,
Het heeft even geduurd maar hier heb ik een klein voorbeeld.
Op Blad3 staat de combobox waar ik kan kiezen.
Ik heb hier maar 4 mogelijkheden maar er zijn er meerderen als er meer gegevens in Blad1 staan.
Ik zou graag Word willen gebruiken zoals ook voor adressen e.d. mogelijk is maar dat is niet mogelijk.
Zie graag een reactie terug.

Bijlagen

Het voorbeeldbestand verduidelijkt niet zo heel veel. Moet nu blad3 geprint worden aangevuld met de gegevens in blad2? Waarom staan er geen kolomkoppen in Blad2? Dan werkt filteren niet correct. Maak er eens een duidelijke vraag van. Wat Word er mee te maken heeft is mij ook niet duidelijk. Plaats eens een voorbeeld met de afdruk(ken) die je voor ogen hebt.

Zoets zal wel niet de bedoeling zijn
Code:
Sub VenA()
  ar = Sheets("Blad1").Cells(1).CurrentRegion
  With Sheets("Blad3")
    For j = 2 To UBound(ar)
      .Cells(9, 4) = ar(j, 2)
      .PrintPreview
    Next j
  End With
End Sub

Alle data printen

Geachte edmoor,
Uw macro laat maar 1 pagina zien, dus is dit niet de bedoeling.
Ik zou graag willen dat er dus een pagina met JA01-001 wordt geprint met de gegevens, vervolgens een pagina met JA01-002 en de volgende JA01-003 en tenslotte de laatste pagina in dit geval dus JA01-004 met de bijbehorende gegevens uit Blad1 en Blad2.
Nu moet ik dit dus handmatig doen en als er veel zijn wordt dit bijna een dagtaak.
Filteren doe ik van te voren, dus voordat de gegevens in het bestand worden geladen in Blad1 en Blad2.
Elke keer worden de gegevens in Blad1 en Blad2 na printen gewist zodat het bestand weer klaar is voor de volgende gegevens.
Ik Hoop dat u nu begrijpt wat ik bedoel.

Alle data printen

Geachte VenA,
Ben er nu toch uit gekomen en uw macro werkt prima na wat aanpassingen. Heel erg bedankt en toch eigenlijk zo eenvoudig.
Nu is het bestand goed te gebruiken voor alle vrijwilligers.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan