Alle downloads worden geblokkeerd door Wireless Adapter

Status
Niet open voor verdere reacties.

Femstar

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2013
Sinds ik mijn USB Wireless Adapater heb aangesloten kan ik niets meer downloaden. Alles wordt geblokkeerd. Welke browser ik ook gebruik. Ik denk dat ik ergens mijn instellingen moet aanpassen maar ik heb geen idee waar. Ik heb al van alles geprobeerd. Ook als ik mijn firewall uitzet o.i.d. wordt het probleem niet opgelost.

Helaas kan ik, op de plek waar ik nu zit, mijn computer niet direct aansluiten op het LAN.

Ik heb een USB Wireless LAN card van Level One.

Ik gebruik Windows XP pro.

Hopelijk is er iemand die raad weet.

Een Wlan aansluiten en drivers installeren heb je gedaan.
Dan zal er gezocht zijn naar draadloze netwerken.

Heb je je bij het EIGEN netwerk aangemeld met de bij de router behorende beveiligingskey?

Internet werkt gewoon. Ik kan alleen niks downloaden. Alle bestanden worden meteen gewist nadat ze zijn binnengehaald. Het lijkt een beveiligingskwestie.

Is je pc wel virus en malware vrij?

Om wat voor bestanden gaat het en waar laat je die opslaan?
Met welk programma download je?

Is dat programma (browser) ingesteld als standaardprogramma?

Laatst bewerkt:
PC is schoon, daar heeft het niets mee te maken.
Het gaat om alle soort bestanden. Als ik bijvoorbeeld een PDF wil openen in mijn webmail of de flash player wil updaten, al deze bestanden worden binnengehaald, automatisch ( ik gebruik daar geen programma voor) en nadien worden ze geblokkeerd en verwijderd. Uit veiligheidsoverwegingen. Dit heeft met securityinstellingen te maken , maar ik weet niet welke ik precies moet wijzigen om er voor te zorgen dat het allemaal weer werkt. Dit probleem is ontstaan nadat de USB wireless card er in is gegaan. Het lijkt er op dat de firewall dan wel wireless conflicteren.

Pc is schoon?!?

Lijkt toch wel op malware.
Welk antivirusprogramma gebruik je?

Scan eens met een andere antivirus online en mbam.

Je kan exact aangeven wanneer het begonnen is.
dan zou het terugplaatsen van een systeemherstelpunt wellicht een optie zijn.
Daarna je Wlan opnieuw installeren.

Sorry, een systeemherstelpunt? Dat gaat mijn pet te boven.

Ik heb F-secure en is up to date. Helaas kan ik geen andere online scan uitvoeren omdat er altijd een klein programmaatje gedownload dient te worden en dat ik ik nu juist niet.

Ik zal mijn computer maar weer gewoon aansluiten met een kabel, de wireless verbiding niet gebruiken, de software weggooien en kijken of daarmee het probleem is opgelost.

Als je van mening bent, dat het door de Wlan komt, lijkt me dat het aangewezen middel om te controleren.

Het komt niet door de Wlan. Ik heb de computer als vanouds direct aangesloten op het LAN, de wireless software is verwijderd, computer voor de zekerheid herstart. Nog steeds worden alle bestanden geblokkeerd. In Chrome krijg ik de melding: Beveiligingsinstellingen op uw computer hebben dit bestand geblokkeerd. In Explorer zegt ie: De huidige beveiligingsinstellingen staan niet toe dat dit bestand wordt gedownload. Dan is het toch logisch dat de beveiligingsinstellingen aangepast dienen te worden?

Ik heb wel op internet iets gevonden over Bijlagebeheer, Service pack 2 in relatie tot Windows XP pro: http://support.microsoft.com/kb/883260
"Bijlagebeheer in Windows XP SP2 kan uw computer helpen beschermen tegen onveilige bijlagen bij e-mailberichten en tegen onveilige bestanden die u van internet ophaalt." Vervolgens ben ik in IE naar Extra, Internet-opties en tabblad Beveiliging gegaan en heb ik het beveiligingsniveau op normaal gezet. Ook dat werkt niet. Hier in 'Beveiliging' moet het toch ergens kunnen worden opgelost? Maar als ik op geavanceerd klik heb ik geen idee waar ik wel en niet op moet klikken.

Ik heb een systeemherstel gedaan. Ik kon terug naar 3 december 2012. Echter het probleem doet zich al sinds september 2012 voor. Ik heb gekeken wanneer ik de laatste download gewoon kon binnenhalen. Dus systeemherstel is helaas geen optie tenzij ik eerder terug kan in de tijd. Maar hoe?

Klopt het dat systeemherstel maar drie maanden terug gaat?
Bestaat er nog een andere mogelijkheid om verder terug te gaan in de tijd, of is 3 maanden het maximale?

Ik heb systeemherstel overigens weer ongedaan gemaakt omdat google chrome niet meer werkte.

Weet je nog een andere oplossing?

Ik kwam er zojuist achter dat ik bijlagen wel vanuit Outlook gewoon kan downloaden. Dat had ik nog niet eerder geprobeerd omdat ik Outlook niet of nauwelijks gebruikt. Het lijkt er dus op dat alleen bestanden worden geblokkeerd als ze direct van een site dan wel van web mail worden binnengehaald. Misschien dat dat nog een verklaring voor iets kan zijn?

geef eens het juiste type op van die Level One adapter. Meestal begint de type aanduiding met zoiets als WUA-....
Wat is trouwens het merk en type van je probleem computer?

Laatst bewerkt:
Het gaat om een WUA-0606.
Ik heb geprobeerd om de software te verwijderen via configuratiescherm > software en dat lukt niet. Ik krijg een foutmelding: In setup.exe is een fout opgetreden en moet worden afgesloten. Deze melding had ik voor het systeemherstel niet.

Ik werk met een HP Compaq.

HP Compaq is het merk, nu nog het type aub.
En wat is het merk en type van je router?
Je zei in de eerste post ook "als ik m'n firewall uitzet"; had je het dan over FSecure of over je router? Welk exact pakket is het trouwens van F-Secure?

Laatst bewerkt:
HP Compaq dc7600 CMT
F-secure security panel 1.57 build 383
Router Fritz box 7360
WLan Sitecom C9A7E4 (zit er nog extar tussen voor wireless internet)

Firewall uitzetten: bedoelde ik van F-secure / Windows beveiligingscentrum

thx maar:
Je geeft geen type aanduiding op van Sitecom. Als het een recent toestel is begint de type aanduiding met WLR-, WLX- of WLM.
En van F-Secure zal het pakket waarschijnlijk Internet Security of zo heten. Een alles in 1 pakket met antivirus en firewall en nog wat andere security tools. Of is het alleen F-Secure Antivirus?
De Fritzbox heeft trouwens ook draadloos aan boord.

Sitecom WLR-4000 V1001
F-secure Computer Security 12.71 build 102 (is andere versie, heb 'm geupdate zojuist). Inderdaad 1 pakket (van xs4all)
Dankjewel voor de Fritzbox tip. Installateur had dat ook al inderdaad gezegd maar had geen zin om alles opnieuw in te moeten stellen. Fritzbox is niet de veroorzaker van het probleem want het downloadprobleem doet zich al maanden voor en de fritzbox is relatief nieuw.

je zou toch eens moeten kunnen testen of het probleem zich ook bedraad voordoet? Ik heb een vermoeden richting F-Secure. Heb je nog andere pc's op je netwerk en werken die zonder problemen?
En zoals reeds eerder werd aangeraden zou ik toch eens MBAM installeren en daarna je computer opstarten in "veilige modus met netwerk mogelijkheden" en MBAM grondig laten scannen. Gezien MBAM geen aktieve (always on) scanner is, zal dit niet conflicteren met F-Secure
Edit: vergeet mijn opmerking over bedraad aansluiten, dat had je al getest.
Edit 2: kijk eens in de log van F-Secure nadat je zo'n bestand hebt proberen te downloaden. Als ik het goed heb, is dit via
1. Klik op de hoofdpagina op Instellingen.
2. Selecteer Internet > Loggen.
3. Klik op Actielogboek weergeven.

Laatst bewerkt:
Het probleem doet zich ook bedraad voor, dus vooralsnog heeft het niets met draadloos te maken. Software van wireless adapter is inmiddels verwijderd. F-secure is verwijderd en weer opnieuw geinstalleerd. MBAM heeft ook niets opgeleverd. Het downloadprobleem doet zich dus nog steeds voor. Behalve in Outlook (daar deed het probleem sowieso zich niet voor), wel in webmail en als ik een programma probeer te downloaden.

Andere pc's met F-secure werken prima.

Onder statistieken in F-secure staat dat er niets is tegengehouden sinds de installatie.
Onder instellingen> handmatig scannen > laatste scanrapport weergeven > heb ik niets kunnen vinden. Het scanrapport was van 13 maart 2013. Ik ga nu een deepscan uitvoeren en zal bekijken wat er in het meest recente rapport staat. Ik verwacht hier niet veel van.

Nog andere ideeen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan