Alle emails doorsturen naar....

Status
Niet open voor verdere reacties.

JanFilarski

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2014
Hallo Allemaal,

Ik gebruikt o.a. Outlook2016.

(Vroeger) kon je (b.v. tendens je vakantie) al je emails voor jouw email-adres automatisch door sturen naar een foor jou in te voeren emailadres.

Maar ik kan niet meer terugvinden waar je dat instellen kon

MVG
Jan Filarski

Klik links boven op 'bestand' en vervolgens op de button "regels en waarschuwingen beheren' en maak een nieuwe regel aan met de opties die jij wenst.

Hallo gast0225,

Toch is dit niet helemaal wat ik bedoelde.

Ik bedoel: Zeg nu dat ik gedurende 14dgn naar een heel ander verblijf-adres ga (b.v. met vakantie)

En ik wil, dat er dan op Dat adres (met een totaal ander emailadres) dan ik nu hanteer, al mijn email verstuurd wordt.

MVG
Jan Filarski

@Jan : Ja, dat doe je dus met het aanmaken van een nieuwe regel. Gelet op je startbericht, waaruit ik opmaakte dat je het in het verleden ook al hebt gedaan en daarom dus wist hoe het werkte, heb ik je slechts verwezen naar het startscherm van 'regels'. Hoe je verder gaat is vrij simpel :

als je gedaan hebt wat ik hierboven schreef, kies je als eerste in het geopende scherm 'nieuwe regel', vervolgens klik je wat naar onder op 'regel toepassen op berichten die ik ontvang', dan klik je op 'volgende'. Nu heb je eerste stappen gehad, de rest wijst zich vanzelf. Klik de gewenste opties aan en het komt goed.

Laatst bewerkt:
De originele startposting beschrijft alsof het altijd mogelijk is om automatisch mail te laten doorsturen.
Dat is echter niet het geval, en kan alleen in de volgende omstandigheden:
a. Je hebt een Microsoft Exchange mail-account (ook Office365 mail-accounts vallen hier onder). Dan kun je (in Outlook) berichtregels opstellen die mail laten doorsturen, wat erin resulteert dat de mailtjes door de mailserver worden doorgestuurd (dus niet door Outlook).
b. Sommige (Internet-)providers stellen je via hun webmail (of gebruikersportal) in staat om mail te laten doorsturen tijdens vakantie.

De link van Lange Pier gaat ervan uit dat je Outlook start om het doorsturen te regelen, dus "automatisch" is het niet (echt). Dat is alleen bij server-based regelafhandeling het geval zoals ik bij a. en b. beschrijf.
Natuurlijk kan het zijn dat de oplossing van Lange Pier voor jou voldoende is, maar evengoed worden de originele berichten eerst ontvangen door Outlook voordat ze worden doorgestuurd, en in dat geval win je er (m.i.) niet veel mee.

Tijs.

Tijs, ik ben het niet helemaal met je eens, mogelijk bekijken wij het vanuit een andere invalshoek? Op de wijze zoals ik die beschrijf werkt het met aangemaakte regels prima. Enige voorwaarde voor de methode is dat de machine niet uitgeschakeld staat en idd. Outlook geopend is voordat de user 'wegging'. Als een user dat eng vindt (de computer aan laten staan), dan zal het mogelijk bijv. via de webmail van het hoofd(provider/pop)account in te stellen zijn, maar omdat Jan expliciet het woord Outlook noemde, ging / ga ik er vanuit dat hij niet de webmail van zijn provider bedoelde, want die is browser gestuurd en niet middels Outlook. Als Jan de stapjes doorloopt zoals in de regels benoemd, dan kan 'ie alles regelen zoals hij dat wil hebben, al gaat hij naar 4 hotels in die 14 dagen, alle met afwijkende mailadressen, da's allemaal in die regel(s) in te stellen.

Daarom denk ik dat a niet van toepassing is, omdat Jan Outlook aanhaalde.
b is idd. de browser (webmail provider) gestuurde manier, maar ook dat is geen Outlook.

Maar het is goed mogelijk dat Jan het vroeger middels a of b deed en niet middels Outlook.

Laatst bewerkt:
@gast0225: Jouw voorstel en de instructies van Lange Pier gaan er vanuit dat (tijdens vakanties) de pc/laptop 24 uur per dag aan blijft staan met Outlook open gedurende de hele vakantie-periode om "automatisch" mails door te sturen via berichtregels.
Misschien is dit inderdaad voldoende voor Jan, maar zelf vermoed ik dat hij zoiets niet bedoelde, vandaar dat ik verwees naar zijn startposting waar het woord "automatisch" niet is uitgewerkt.

Tijs.

Ik snap 'm. Als we het zo moeten bekijken dan ben ik het volledig met je eens. Jan gaat ons hoop ik vertellen wat hij precies bedoelt.

Laatst bewerkt:
@gast0225: Jouw voorstel en de instructies van Lange Pier gaan er vanuit dat (tijdens vakanties) de pc/laptop 24 uur per dag aan blijft staan met Outlook open gedurende de hele vakantie-periode om "automatisch" mails door te sturen via berichtregels.
Misschien is dit inderdaad voldoende voor Jan, maar zelf vermoed ik dat hij zoiets niet bedoelde, vandaar dat ik verwees naar zijn startposting waar het woord "automatisch" niet is uitgewerkt.

Tijs.

Hallo dnties

Je hebt het helemaal bij het goeie eind, dat berdoel ik ermee.

Bedankt dus allemaal voor jullie bijdrage.

MVG
Jan Filarski

Hoe ga je nu de mail doorsturen?

Even met je meedenkende..........?

Kennelijk heb je internet tot je beschikking op je vakantieadres(sen) anders zou je de vraag om de mailtjes door te laten sturen hier niet stellen, toch?

Tip : houd het simpel en vergeet het doorsturen, maar log op je vakantielokatie in op de webmail van je provider. Klaar is Jan............

Laatst bewerkt:
Hallo gast0225,

Ik houd van meedenkers. Daarom zal ik het omstandig uit de doeken doen.

Nee, het gaat niet om de eerste plaats, om een emailadres op vakantie (daar weet ik anders wel raad op) en werd slechts als voorbeeld gebruikt.

Maar ik zit nogsteeds met het automatisch verplaatsen van mijn email naar een map gemaakt op mijn Microsoft Emailadres (....@outlook.com) (ik heb mijn drie door mij gebruikte emailaccounts met elkaar gekoppeld, met de bedoeling, dat ik alle Emails op een Account binnenkrijg. En wat nogsteeds niet 100% lukt

Hedenmiddag kwam ik echter tot de ontdekking, dat emails van Windows IT PRO (die als enigste) tot nu toe gebruikmaakt van uiteraard mijn (Microsoft) Email account ...@outlook.com
wel op de juiste plaats/Map terecht komt. Omdat Windows IT PRO van Microsoft zelf is (ik krijg nu de Preview binnen van de ontwikkelingen bij Microsoft !!!)

Om nu te testen of dit werkelijk zo is, wilde ik in eerste instantie mijn ontvangen emails, gelijk doorsturen naar dat (Microsoft) Email account van mij.
Maar nu denk ik, dat ik dit beter dit probleem kan testen door meteen het emailadres in Instellingen van Helpmij.nl te veranderen van ...@gmail.com naar ...@outlook.com

Alleen liep ik nu weer tegen een heel ander probleem op, n.l. dat blijkt dat bij het invoeren van mijn Email Verzend- en ontvangadres in de Instellingen van Helpmijn.nl, dat mijn emailadres ...@outlook.com op deze plaats
al een keer is gebruikt. Dus daarom dat het nu geweigerd word.

En daar weer om heb ik reeds een verzoek in een andere vraag aan Helpmij.nl gedaan of mijn email-data eventueel gereset kan worden.

Of dit gehonoreerd zal worden weet ik dus nog niet, ik wacht dat wel af.

Nu weet je het voorste en het achterste van mijn vragen-waterval.
'k ben nieuwsgierig wat je er van vindt

MVG
Jan Filarski

Eerlijk ? Lastig, want nu je afwezigheid niet aan de orde is zoals je nu zelf aangeeft (en da's een andere uitgangssituatie dan uit je startbericht kon worden opgemaakt) kom ik weer terug bij mijn oorspronkelijke suggestie : maak een regel aan en laat je mail doorsturen naar elk mailadres dat jij lollig vindt. Je beschrijft nu namelijk de situatie dat je niet weg bent en dus de machine gewoon in gebruik hebt.
Heb je meerdere accounts? Ja, die heb je. Welnu dan laat je binnen elk account de mail middels een regel naar je andere accounts doorsturen. Simpeler kan volgens mij niet.
Zeker ook als je het woord 'verplaatsen' gebruikt en dat één van de doelen is. Daarvoor zijn regels bij uitstek geschikt. Even voor de zekerheid: je weet wat er bedoeld wordt met 'regels'?

Wat de Helpmij perikelen betreft : zie mijn reactie in je andere topic.

Laatst bewerkt:
Hallo gast0225,

Even dacht ik dat ik mijn emailadres-wijziging voor elkaar had.

Maar nee hoor. Het staat nog steeds op ...@gmail.com

En alles wat over het email-account wijzigen gezegd is kan best waar zijn, o.a. dat het email-adres eindeloos gewijzigd kan worden.

Als het email-account maar niet eerder is gebruikt, want op eerder gebruikte Email-adressen wordt gecontroleerd, en vervolgens dan afgewezen.

Hoe moet ik handelen als ik toch blijkbaar een eerder Email-account wil gebruiken?

Mvg
Jan Filarski

Helaas, da's niet zo. Teneinde heel zeker te weten dat ik geen onzin zou gaan schrijven als reactie op dit (nieuwe) probleem, heb ik zojuist mijn eigen (profiel) emailadres veranderd naar het mailadres dat ik jarenlang hier op de Helpmij heb gebruikt. Dit werd probleemloos geaccepteerd. Vervolgens heb ik tien minuten later het mailadres weer terug veranderd naar het adres van een kwartier daarvoor en ook dat werd probleemloos geaccepteerd.
Beide adressen waren dus al eerder door mij gebruikt.
Jij doet kennelijk iets niet helemaal juist. Misschien 'stoei' je wel met de respectievelijke bij de accounts behorende wachtwoorden waardoor de mailadresverandering niet wordt geaccepteerd?

Misschien is dit het probleem :
als je naar het scherm gaat waar je je mailadres wil gaan wijzigen, dan moet je eerst een wachtwoord invoeren. LET OP! Da's het wachtwoord van het account waarmee je ingelogd bent en niet het wachtwoord van het mailaccount dat je wil gaan invoeren (een andere dus).
Kom je er nog niet uit, neem dan even contact op met de beheerders van de Helpmij.

Je hebt de laatste dagen wel fors pech met het hele mail / account / Outlook / Microsoft, mail gebeuren, want ik zag dat je omtrent de mail problematiek op een ander forum ook tegen dingen aanliep. Ik hoop dat dat allemaal is opgelost. (het was nogal omvangrijk dus ik heb dat niet allemaal 'tot mij genomen'.

Laatst bewerkt:
Helaas, da's niet zo. Teneinde heel zeker te weten dat ik geen onzin zou gaan schrijven als reactie op dit (nieuwe) probleem, heb ik zojuist mijn eigen (profiel) emailadres veranderd naar het mailadres dat ik jarenlang hier op de Helpmij heb gebruikt. Dit werd probleemloos geaccepteerd. Vervolgens heb ik tien minuten later het mailadres weer terug veranderd naar het adres van een kwartier daarvoor en ook dat werd probleemloos geaccepteerd.
Beide adressen waren dus al eerder door mij gebruikt.
Jij doet kennelijk iets niet helemaal juist. Misschien 'stoei' je wel met de respectievelijke bij de accounts behorende wachtwoorden waardoor de mailadresverandering niet wordt geaccepteerd?

Misschien is dit het probleem :
als je naar het scherm gaat waar je je mailadres wil gaan wijzigen, dan moet je eerst een wachtwoord invoeren. LET OP! Da's het wachtwoord van het account waarmee je ingelogd bent en niet het wachtwoord van het mailaccount dat je wil gaan invoeren (een andere dus).
Kom je er nog niet uit, neem dan even contact op met de beheerders van de Helpmij.

Je hebt de laatste dagen wel fors pech met het hele mail / account / Outlook / Microsoft, mail gebeuren, want ik zag dat je omtrent de mail problematiek op een ander forum ook tegen dingen aanliep. Ik hoop dat dat allemaal is opgelost. (het was nogal omvangrijk dus ik heb dat niet allemaal 'tot mij genomen'.

Hallo gast0225,
Ik denk dat dit het probleem is. Ik gebruik hoogst waarschijnlijk he verkeerde Wachtwoord op de verkeerde plaats. Ik gebruik dus het wachtwoord van het account waarmee ik ingelogd ben.
Dat andere wachtwoord ben ik kwijt, heb ik ook nooit opgeslagen

Langs welke weg neem ik nu contact op met de beheerder(s) van Helpmij.nl ? En niet onbelangrijk: Hoe formulee ik dit (M.A.W. hoe heet dit wachtwoord ?)

MVG
Jan Filarski

Laatst bewerkt:
Hallo gast0225,

Ik heb een nieuw Wachtwoord ontvangen en ingevoerd onder gebruikersnaam: Dukkel
Tevens heb ik het ontvangen (van Helpmij.nl) wachtwoord vervangen door een eigen versie
Ook heb ik het Email-Account kunnen wijzigen naar ...@outlook.com
Dus tot dusver allemaal gelukt

Nu loop ik tegen ge volgende fenomeen aan:
Ik heb geen toegang tot het Forum, opgave te geringe bevoegdheden

Toegang tot deze discussie heb ik dus ook niet, met gebruikersnaam Dukkel

Maar als ik inlog met gebruikersnaam: JanFilarski heb ik wel alle bevoegdheden, maar ook het oude email-account (...@gmailcom) dat ik juist overboord wilde zetten

Wat kan ik hieraan doen ???

MVG
Jan Filarski

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan