Alle exe bestanden openen met..... notepad?

Status
Niet open voor verdere reacties.

weare

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2012
Berichten
11
oke iedereen,

ik wilde een bepaald .exe bestand open met notepad. toen heb ik per ongeluk gezegd dat ALLE bestanden met notepad moesten geopend worden (see where i'm going). toen ik het niet ongedaan kon maken, dacht ik dat het moest lukken als ik alle .exe met DOS zou openen. nou dat was niet zo. het is nu zelfs zo erg dat ik systeemherstel niet kan uitvoeren, en langs een omweg in mijn bestanden moet komen.

ik ben atm op de pc van mijn vader, en die zal hier dus niet blij mee zijn.

iemand hulp????
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Waarom zou je in vredesnaam een .exe met Notepad willen openen! De enige die kan lezen wat daar in staat is je computer.
 
Download FixExec.com 32- of 64-bit al naargelang je windowsversie is.
Blader daarvoor op de pagina naar beneden

Omdat ik zie dat de downloadpagina op bleepingcomputer not exist:
Ga naar deze site :http://www.winhelponline.com/blog/file-asso-fixes-for-windows-7/
  1. Klik in het groene vak daar op LNK en op EXE dat op jouw pc hersteld moet worden om te downloaden . (bestanden zijn ingepakt; Download en gebruik 7-Zip om uit te pakken,
  2. Je kan in de Registereditor (Start>uitvoeren>regedit) de optie Importeren gebruiken onder Bestand in de werkbalk om de regfiles te importeren kiezen
  3. Ook kun je het bestand uitpakken naar je bureaublad,
  4. Klik met de rechtermuisknop op het bestand en Samenvoegen kiezen per bestand
  5. herstart de pc
 
Laatst bewerkt:
Nog een ingreep die mogelijk is:
1. Open regedit
2. Ga naar de sleutel HKEY_CLASSES_ROOT>exefile>shell>open>command
3. Selecteer 'command' en verander de waarde bij (Standaard) naar (met alle tekentjes): "%1" %*
4. Sluit regedit en het is gefixt!
 
Oke bedankt iedereen.
Ik hebhet zo gedaan:
Ik ben naarde logs gaan kijken en die bepaalde commandos die ik gaf verwijderd, en alles was terug oke :D
 
Mooi ;)
Klik nog ff op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan