alle .exe files veranderd in .lnk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Raoul7

Gebruiker
Lid geworden
5 nov 2010
Goedeavond,

Vanmiddag heb ik per ongeluk een .jar (java) file geopend in notepad. Het standaardprogramma van .jar extensies was daarmee veranderd naar notepad.
Toen ik klikte op 'openen met' op dit bestand om deze terug in te stellen naar java, heb ik blijkbaar de verkeerde geselecteerd (deze opent in .lnk).
Dit is opzich nog geen heel probleem, maar nu zijn ook al mijn .exe extensies in de taakbalk en in het start menu veranderd naar .lnk, terwijl ik alleen het standaardprogramma van .jar files 2 keer veranderd heb.
Als ik naar de locatie ga waar een bepaald programma geïnstalleerd is, vind ik wel gewoon de .exe file, maar geen enkel programma is meer te openen vanuit de taakbalk/startmenu.

Ik kan wel weer 'openen met' selecteren op deze programma's, maar ik heb geen idee welk programma de .exe extensies normaal gesproken opent.

Hopelijk kan iemand me hiermee helpen, als het niet helemaal duidelijk is, hoor ik het graag.

Alvast bedankt

Mvg, Raoul

Bedankt voor je snelle antwoord, maar dat is niet wat ik bedoel.
ik ken die instellingen, maar het gaat er hierom dat alle .exe files in mijn taakbalk en startscherm zijn veranderd naar.lnk

Dit is inderdaad wel het probleem dat ik heb, maar beide fixes op die site hebben het niet opgelost.

Had me niet zo goed gerealiseerd dat .lnk gewoon een snelkoppeling is en dus geen java bestand. Bij al mijn snelkoppelingen staat nu wel een java logo.

Hier kun je bestandsassocatie oplossingen downloaden voor verschillende besturingssystemen:

Windows XP
Windows Vista
Windows 7
Windows 8

Klik op de bestandsassocatielink die voor jou van toepassing is en, indien van toepassing, pak deze uit op het bureaublad.
Als het een .exe en een ]b].lnk[/b] bestand betreft, moet je ze allebei downloaden.
Rechtsklik het bestand en kies voor Samenvoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan