Alle formaten in sitemap.xml vermelden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thomasje

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2007
Berichten
337
Ik beheer een website waarin html-pagina's ook worden aangeboden in doc, epub en pdf formaat. Heeft het zin om in de sitemap.xml alle formaten te op te nemen?
 
Hoi

Lees eens het Google artikel "Sitemapextensies voor aanvullende mediatypen"
https://support.google.com/webmasters/answer/183668?hl=nl

De Google crawler bepaalt uiteindelijk zelf wat interessant is bij het scannen van de website pagina's. In het algemeen scoor je hoger als je iets toevoegt aan informatie waarde :)

Suc6 met de seo.

** Volgens InternetLiveStats zijn er 950.000.000 websites en we willen allemaal op pagina 1 van G##gle :d :D
 
Laatst bewerkt:
Google Webmasters had ik al uitgebreid bestudeerd, maar wat ik las waar jij naar linkt vind ik zeldzaam ingewikkeld en ik begrijp er niets van. Ik vraag me af hoeveel mensen dat begrijpen.

Na een paar dagen studeren bij Google Webmasters en in fora, en het doen van een aantal experimenten, lijkt het mij niet zinvol om een sitemap.xml te maken, ook al raad Google het nogal dringend aan.

Dank voor het meedenken!
 
lijkt het mij niet zinvol om een sitemap.xml te maken
Zo denk ik er ook over. Zo'n sitemap is met name handig als er een hoop pagina's zijn die Google niet via menu of linkjes kan vinden.

Als je een robots.txt bestand gebruikt zet daar dan niet in waar Google niet bij mag komen. Deze info kan ook handig zijn voor hackers.

Suc6, have fun.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan