Alle icons vervangen door een andere

Status
Niet open voor verdere reacties.

Senso

Meubilair
Lid geworden
13 jun 2016
Berichten
9.666
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H@S en Office 2021 Prof Plus
Ik heb een map met allemaal hetzelfde type file/bestanden/icons en wil daar een ander/duidelijker icon bij hebben.
Hoe doe je dat?
 
Hangt een beetje van het type bestand af; bestanden zijn doorgaans middels extensie gekoppeld aan een bepaalde applicatie, dus als je het gekoppelde programma aanpast, krijg je al een ander pictogram. Maar de vraag is natuurlijk of je een Excel document aan PowerPoint moet koppelen alleen maar omdat je dat icoontje mooier vindt :)
Maar het kan simpel: rechtsklikken op het bestand, en via de knop <Wijzigen> een ander programma kiezen.
 
Google weet het verschil niet tussen een file en folder! Het is met de extensie url en het zijn allemaal bestanden met de icon van instellingen. Echter het wiel is nauwelijks zichtbaar omdat het zeer transparant is. Het pijltje van de snelkoppeling kun je wel zien.
 
Nee, dat klopt niet. Dat zijn twee heel verschillende zaken. Het gaat nu om 140 files met dezelfde icon (wiel) van > Instellingen dat niet goed duidelijk/zichtbaar is. Het zijn allemaal url's snelkoppelingen en 140 is wel veel om individueel aan te passen.

Maak zelf maar even een snelkoppeling met als doel >
Code:
ms-settings:privacy-location
en kijk welke icon er bij komt te staan.

Gebruik je google chrome browser als een veredelde windows verkenner?
Heeft hier niets mee te maken.
 
Laatst bewerkt:
Met windows11,
solide zwarte kleur als buroblad
Clipboard01.jpg
solide groene kleur als buroblad
Clipboard02.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ja, daarom schrijf ik, maak zelf even een snelkoppeling met de code als doel, dan kun je het zo zien.

Is dat in een willekeurige map? Daar staan ze namelijk. Op het bureaublad krijg je wel duidelijk het wiel te zien.
 
Laatst bewerkt:
Als een bestandstype geen standaardprogramma heeft, krijg je het standaard Windows icoontje. Zodra je (als al die 140 bestanden dezelfde extensie hebben) één van die bestanden koppelt aan een programma, dan krijgen alle bestanden terstond hetzelfde nieuwe icoon. Hoef je dus niet 140 bestanden apart voor aan te passen. Tenzij het 140 verschillende extensies zijn, maar dan vraag ik me toch af wat je dan aan het doen bent.
 
standaardprogramma?
Dat is niet van toepassing. Het zijn snelkoppelingen naar Windows instellingen > ms-settings:

Het verschil.jpg

Die transparante (het wieltje is wel aanwezig) moet ik stuk voor stuk wijzigen in het blauwe wel duidelijke wiel.
 
Laatst bewerkt:
Helaas, dan krijg je een folder in een houder mapje.
De enigste oplossing is dan om een dll code mee te geven aan een vba code of script?
 
Laatst bewerkt:
Ik snap het niet.
Clipboard01.jpg
Beide openen een windows 11 settings pagina, en zijn niet-transparane icoontjes.

Heb je een probleem met de standaard icoontjes, of ben je deze aan het veranderen door zelf gekozen icoontjes?
 
Laatst bewerkt:
Locatie met mapje als icon is een .lnk en geen .URL Die tweede in jouw screenshot is anders dan bij mij, en wel duidelijker. Mogelijk andere Windowsversie?

Maar goed. Ik ben inmiddels al op de helft met wijzigen. Zal wel niet anders kunnen. Jij hebt wel de taal Engels.

Alle 140 koppelingen zijn gemaakt zoals in de andere topic staat aangegeven dus met vba. Dit ging vlot maar er moeten geen foute tekens of spaties op de verkeerde plaats in de tekst staan. Dan krijg je onderbrekingen/fouten Je werkt met twee kolommen en vba gooit de koppeling er uit. Die krijgt een standaard icon (wiel). Dus als je in de vba de icon kunt meegeven (dll-nummer) dan is het opgelost, maar dat zal wel niet kunnen.

Beide openen een windows 11 settings pagina, en zijn niet-transparane icoontjes.
Ik heb Windows 10 Pro.

Heb je een probleem met de standaard icoontjes, of ben je deze aan het veranderen door zelf gekozen icoontjes?
Nee. Ik heb niets gewijzigd.

Oké, ik ben klaar, alles is handmatig gewijzigd. Bedankt voor het meedenken en testen.:thumb:
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan