alle koeling aanzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

eduard edwin

Gebruiker
Lid geworden
16 okt 2001
ik heb een pesario met een koelprobleem maar ik wil er gegevens vanaf halen,hoe schakel ik alle koelvinnen zo aan dat ze draaien en blijven draaien.
max aan koeling nodig.
hij word maandag opgestuurd naar de leverancier maar er staan nog gegevens op die ik eraf wil hebben.
het moet wel van buitenaf met software ofzo niet dat ik de hele laptop moet demonteren (dan ben ik mijn garantie kwijt ook )

helaas

speedfan kan helaas de regelchip niet inlezen weet iemand nog andere opties
kan van alles proberen mag alleen niet te lang duren ivm temperatuur van laptop natuurlijk
waarschijnlijk zou het wel werken als ik eerst tijd zou hebben alle gegevens uit te lezen van de bios en moederboard maar voor die tijd zit alles al vast en moet ik de laptop uitzetten

Wat je eventueel kan proberen. Plaats je laptop op 4 blokjes van ongeveer een 10 cm hoogte, gerekend vanaf het tafelblad. Als je daar 2 ventilatoren kan onder plaatsen kan dit veel schelen. Nu is maar een suggestie.

Een andere suggestie is, 2 huiskamer ventilatoren er schuin op af laten gaan, of na elke backup van je doc's etc. afzetten en laten afkoelen. Maar ... ?

Ja idd van zwam die "MAAR" die je erachter typt is terrecht want het blijft een groot risico.:eek:

Geplaatst door maikel9
Ja idd van zwam die "MAAR" die je erachter typt is terrecht want het blijft een groot risico.:eek:

Het blijft idd een risico. Ik had ook kunnen aanraden, als je bij de slager een dag-dagelijkse klant bent, om in de koel ruimte plaats te nemen, maar dit is nog gevaarlijker, qua vocht. Het blijft een een riscante zaak volgens mij.

prachtig idee

ik hoop dat jullie nog meer sugesties aanbrengen ik ga nu off maar ga morgen alles proberen om software en gegevens te reden zover mogenlijk
bedankt alvast voor de moeite

Heb laatst ook een koelprobbleem met mijn medion pc gehad.
Daar zat gelukkig een intel processor in want die zijn beveiligd.
Als die boven de 75 graden komen dan schakelt hij zichzelf automatisch uit.

Heb ik ondervonden.
Dacht dat ik de processor om zeep had geholpen maar toen de monteur langs kwam bleek dat gelukkig niet het geval. :-)

grt.
Martin

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan