• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Alle kolommen en rijen buiten een bereik verbergen

Status
Niet open voor verdere reacties.

RobertSBos

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 aug 2008
Goeiemiddag,

ik heb voor mijn werk een sheet gemaakt om roosters te controleren en de sheet heeft een bereik van A1 tot BE202.

Nu heb ik ooit een excel sheet gezien waarbij alle rij- en kolomkoppen niet werden weergeven, en ook werden alle cellen, rijen en kolommen buiten het actieve bereik niet weergeven.

Het is me al gelukt om de rij- en kolomkoppen te verbergen (via extra->opties...), maar alle rijen en kolommen buiten het bereik verbergen is me echt niet gelukt. Ik blijf maar die lege witte cellen zijn die tot het oneindige doorlopen.

Kan iemand mij helpen om álleen de cellen A1:BE202 weer te geven en de rest te verbergen?

Alvast hartelijk bedankt,

vriendelijke groet,

Robert Bos

Hallo SNB,

bedankt voor je reactie.

ondanks dat ik niet zo thuis ben in visual basic, had ik deze ook al ontdekt.
Maar toch is het niet echt wat ik bedoel.

Op deze manier kun je nog steeds de cellen of de rijen/kolommen buiten dit bereik zien.
Wat ik gezien heb in een ander document (dat overigens een veel kleiner bereik had) dat alle cellen buiten dit bereik niet selecteerbaar waren en een lichtgrijze kleur hadden. Daarnaast waren ook de rij- en kolomknoppen verdwenen, zodat je alleen maar het bruikbare bereik zag en verder geen enkele andere beschikbare informatie.

Dat wil ik ook toepassen op mijn sheet, maar het is me nog niet gelukt.

Heb je een idee waar ik op doel? en/of heb je nog een andere suggestie?

vriendelijke groet,

Robert

Beste RobertSBos ;)

Selecteer de kolom BF, houd de shift toets ingedrukt en dan klikje op Ctrl+pijltjestoets naar recht (shifttoets blijven induwen !) en verberg dan de kolommen.

Hetzefde voor de rijen,selecteer A203, druk op de shifttoets en klik dan op Ctrl+ pijltjestoets naar beneden en verberg dan de rijen.

Zie bestandje.

Groetjes Danny :thumb:

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Danny147,

ontzettend bedankt!!! :thumb:

Ja dit is precies wat ik nodig had.
Een eenvoudige oplossing, maar je moet het maar net weten!

Ontzettend bedankt.

Dan vink ik ook gelijk aan dat deze vraag is opgelost.

Groeten Robert :thumb:

Laatst bewerkt:
houd de shift toets ingedrukt en dan klikje op Ctrl+pijltjestoets naar recht (shifttoets blijven induwen !)

sneller :
Eerste kolom selekteren die verborgen moet worden en daarna
shift en ctrl toets in gedrukt houden en daarna pijltjes toets naar rechts indrukken.

sheets(1).scrollarea=$A$1:$BE$202

Denk er ook om dat deze instelling niet onthouden wordt door Excel. Elke keer als je het bestand opent moet je dit terug instellen (met code kan dit).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan