Alle lijnen uit een tabel laten zien behalve de laatste...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chris Cools

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2008
Berichten
152
Hallo,

kan ik bij het maken van een query alle lijnen uit een tabel laten zien zonder de laatste lijn?

Ik moet namelijk dagelijks het verschil kunnen berekenen tussen het totaal gefactureerd bedrag van het ganse jaar tot vandaag en het totaal van de dag ervoor.
Ik had dus gehoopt van een query te kunnen maken met het totaal van vandaag en het totaal van de dag ervoor ( of 3 dagen ervoor als het weekend er tussen zit) en die dan van mekaar te kunnen aftrekken.

Ik heb dit geprobeerd via top values All min 1, maar dit lukt niet...

Kan iemand me helpen hiermee?

thanx,

chris
 
Hoi,

Je zegt het zelf al:
1 query met als criterium factuurdatum < date(), dit is het totaal tot en met gisteren (min 3 dagen hoeft niet tenzij er ook op zaterdag of zondag gefactureerd kan worden)
1 query met als criterium factuurdatum <= date(), dit is het totaal tot en met vandaag.
Als je db meer dan 1 jaar facturen beslaat, ook even een jaarcriterium invoeren:
Code:
 Year(factuurdatum) = Year(Date())
anders krijg je ook facturen van voorgaande jaren in het totaal.

Ik snap alleen even je 'zonder laatste regel' niet helemaal. Betekent dit dat er per dag altijd max 1 factuur gemaakt wordt?

Groet,

Zqwiqly
 
Hey Zqwiqly,

bedankt voor je antwoord!
Dit ga ik sevvens eens proberen!

De reden dat ik er de laatste lijn niet wil bij hebben is omdat ik dacht te werken via een query waarbij ik de facturen eerst zou groeperen per dag en dan de laatste lijn aflaten...

Maar als ik je antwoord lees kan het idd precies ook zonder dat te doen...


thx
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan