Alle mail komt in veelvoud binnen

• Onderwerp starter Onderwerp starter mnb
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mnb

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
12 apr 2004
Ik krijg alle gmail die in live mail aankomt (windows 10) in veelvoud binnen, soms 3 soms zelfs 6 dezelfde mail. Kan ik hier iets aan veranderen?

Stuur eens een mail vanaf jezelf naar jezelf. Komt die ook meermalen binnen?

Tijs.

Dan moet je je ernstig gaan afvragen of je niet ook andere accounts hebt die óók werden geaddresseerd en die je laat doorsturen naar je gmail account.
Of dat je (mogelijk) meermalen met hetzelfde e-mail adres in het Aan: vakje staat van die 'dubbele mails', maar ik vermoed meer dat er ergens doorstuuracties staan op andere mailaccounts (zie eerste regel).

Tijs.

Ok dat zou best eens kunnen zijn. Ik ga het nakijken! Dank

Ook kan het zijn dat je in Gmail meerdere mail accounts laat binnenkomen.
Log in op http://www.gmail.com , klik op het radertjes rechts boven, kies Instellingen, kijk in 'tabblad' "Accounts en import"
Mogelijk staan er bij jou bij "Mail van andere accounts (met POP3) controleren:" nog mail accounts die óók werden geadresseerd in de mails die nu 'dubbel' binnenkomen.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Interessant, daar staat mijn andere gmail adres. Heb hetgeen ik het meest gebruik toegevoegd, verder staan hier geen mailadressen. Via Ziggo echter wordt wel andere mail doorgestuurd.

Overigens krijg ik ook voor hetzelfde mailadres meer mail van dezelfde binnen...iets zit er dus nog vreemd.

Belangrijkste is dat je de mailheader bekijkt van zo'n dubbel binnenkomend mailtje. Kijk welke e-mail adressen je ziet staan (in het TO: veld en in het CC: veld), kijk welke daarvan (op welke manier dan ook) van jou zijn, kijk of er e-mail adressen (van jou) dubbel instaan etc.
Ook kan het zijn dat mail-adres(sen) van jou als BCC: staan ingevuld door de afzender. Die zie je dan (natuurlijk) niet terug in de mailheader.

Je begrijpt dat met het ophalen van andere e-mail vanuit Gmail en het doorsturen naar je gmail account vanuit andere mailboxen het een lekker onoverzichtelijk verhaal is (geworden).

Je zou eens zo'n afzender kunnen vragen wat hij allemaal heeft ingevuld in het AAN:, CC: en BCC: veld, zodat je mogelijk vanuit de bron wat meer informatie krijgt wat er mogelijk aan de hand zou kunnen zijn. Ik ga er in ieder geval niet vanuit dat Gmail een fout maakt, dus dat 'de fout' op de een of andere manier bij jou (vanwege de zaken in paragraaf 2) of bij de afzender ligt (die jou bijv. op (te)veel mail-accounts bereikt, nu).

Tijs.

Laatst bewerkt:
kreeg net nog 1 binnen in 7 voud allemaal precies dezelfde tijd en zelfde mailadres. Ga eens navraag doen, alleen het is zo vaak. Mijn moeder van 87 heeft het ook, kwam opeens, heeft 1 mailadres en zeker niets wat doorgestuurd wordt en dit zijn mail van personen. Dus soms denk ik dat er iets in zo'n mailprogramma misgaat. Bij haar is het een live account geen gmail.

Nog even het volgende om toe te voegen:
a. Is jouw pc (of die van je moeder) vlak vóór het probleem geüpgraded naar Windows 10? Indien ja, dan heb ik begrepen dat alleen Windows Live Mail 2012 goed werkt in W10.
Kijk of je kunt upgraden naar een nieuwere versie van Windows Live Mail. Zal je wel hier kunnen vinden, omdat Windows Live Mail onderdeel is van Windows Live Essentials.
b. Ook zou theoretisch corruptie in het index bestand kunnen zitten. Kijk naar de instructie in deze webpagina (op ong. 3/4 van de pagina, de esentutl instructie van DavidMCandy op 28 maart 2014. Hierbij dient én Internet Explorer én Windows Live mail volledig afgesloten te zijn.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan