alle opslagmedia weigeren dienst

Status
Niet open voor verdere reacties.

trick

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2002
Ik werd weer eens bij mijn zwager geroepeb omdat de cd roms en brander en floppy disk weigeren dienstdienst te doen...alhoewel een cd
kopieren en branden gaat goed en ook sluiten en openen ze gewoon. Echter hij
geeft bij eigenschappen 0 bytes terwijl er echt wat op staat toch wil hij steeds formatteren zelfs bij een
verwisselbare schijf die ik via camera usb wilde gebruiken. Ik heb echt
van alles geprobeerd zelfs de aansluitingen binnenin gecontroleerd ,
systeemherstel uitgevoerd maar alle opslagmedia functionneren dus ineens
niet meer. Ook een legale schijf van encarta die altijd netjes opent kun je
niet openen ook niet met verkenner. Is dit een voor jullie bekend
(SOFTWAREMATIG) probleem Onderzoek op internet brengt mij bij de Onboardcontroller? Maar hoe analyseer ik dat en en vervolgens hoe los ik het op?

nog geen enkele reactie?

Is er niemand die enige suggestie kan doen. Via internet kom ik op de mogelijkheid van servicepack 2 die deze storing veroorzaakt. Is er iemand die dit probleem herkent?

Sp2 verwijderd en nog geen resultaat

Hoe komt het toch dat niemand hier iets over durft voor te stellen? ik heb nu sp2 verwijderd nadat ik alle drie de stations opnieuw heb geinstalleerd. doe aub een suggestie

ik heb niets van iemand vernomen. Zal jullie vertellen wat gebeurde. Mijn zwager heeft een nieuwe computer gekocht . Die ben ik nu maar aan het installeren. De probleempc mag ik als knutselpc gaan gebruiken. Hoe ik het ga aanpakken weet ik nog niet want als je hem nergens in kan benaderen durf je hem ook niet te formatteren en opnieuw te starten met een lege pc. misschien ga ik dat toch maar wel doen. ik houd jullie op de hoogte.

NIEUWE PC GEINSTALLEERD AFGELEVERD! Het Oudje doet het nog steeds niet.

Wat heb ik nu dan toch een vreemd probleem te pakken. Niemand reageert en ik ben toch al een paar weken bezig. Inmiddels heb ik de PC weer bij mij staan en heb ik grote schoonmaak gehouden en alles wat ik kon downloaden er weer op gezet. Hij is nu weer puntgaaf ...zou je denken. Maar de verwisselbare media doen het nog steeds niet. Alle informatie die ik kan opvragen via aida 32 , systeembeheer en apparaatbeheer en nero info geven geen probleemapparatuur aan. Vanwaaruit worden deze cd roms en usb poorten en floppy disk aangestuurd of hebben ze in ieder geval gemeen?
Ik had toch al verteld dat ik wel gewoon kan branden maar niets kan lezen. Ook het plaatsen van een bestand op floppy en opstartdiskette maken lukt wel. Ook kan ik de pc daarna opstarten met diezelfde opstartdiskette.
Wie neemt deze uitdaging aan? Ik heb alle tijd...

Hallo Trick,

dit is idd een typisch verhaal. Ik denk dat mensen hier wel meedenken maar het misschien ook niet precies weten. Ik zou het zo ook niet weten maar ik vroeg me af is dit een oudere pc? want als het moederbord hier en daar haarscheuren vertoont werken verbindingen ook niet.

Je kan alleen maar analyseren door uitsluiting van problemen bv:
Staan de bios instellingen allemaal wel goed, zet ze eens op fabrieksdefault.
Probeer de speler eens in een andere pc uit.
Vervang de kabel eens.
etc...

Vlak voor dit probleem ontstond, zijn er toen aanpassingen of wijzingen softwarematig [bios/register] of hardware matig [in-uitbouw]geweest?
Is hij verplaatst etc....

Al met al is het vaak moeilijk te achterhalen wat de oorzaak is maar ik zou toch eens dingen gaan vervangen of op andere apparatuur testen om te kijken wat er aan de hand is.

Ik hoop wel dat je er achter komt want ik ben toch wel heel benieuwd.
Succes en als we hier wat weten hoor je het vast.

greetz
Hehe

weigerende opslagmedia

Wat fijn dat je reageert. Dat bevorderd mijn denkproces ook. Inderdaad een oudere pc. 2000 P3 van de aldi. Hij heeft echter 3 maanden goed gewerkt nadat ik er win xp op had gezet. Ik zal eens een aantal van je suggesties gaan uitproberen. Ik heb maxtor powermax gedraaid en bij full scan gaf hij de eerte keer als reactie "Failed" maar quick scan en alle volgende scans gaf hij geen problemen meer aan. Ik dacht dat ik ook de cd rom schijven zou kunnen testen met dit programma maar dat werkt niet. Hoewel ze wel in het menu voorkomen. Nou ik ga maar eens systematisch alles uitsluiten. Heb zojuist aan het toetsenbord een vastzittende toets F3 ontdekt. ( Lijkt wel stukje stroopwafel) Ik zal de eigenaar eens vragen of hij van stroopwafels houdt. Houdt jullie op de hoogte.

Grote schoonmaak

Nou ik ben maar heel rigoreus te werk gegaan. Nadat ik de floppy drive in een andere pc heb getest ben ik er van uit gegaan dat het om softwarematige problemen ging. Ik heb toen de hele boel eraf gegooid de bios op vorige instellingen gezet met F5 wat er dan gebeurt weet ik niet maarhet leuk me belangrijk. Daarna kon ik met winxp opstarten in cd rom drive en toen heb ik direct de nieuwe installatie gedaan. Het lijkt nu allemaal te werken hoewel hij alleen de cd brander en cd lezer als apparaat verwisseld heeft. Toch kan ik ze allebei gewoon gebruiken dus ik ben nog wel even zoet met alle afwerkingen. Wat ook vreemd is ...Het was een schijf van 8 gbyte en nu heb ik ineens 15 gbyte. Hoe dat kan????

Ik zit dus met identiek hetzelfde probleem als jij vermeld. Geen enkele media wordt nog herkend en ik vind blijkbaar niets nuttig terug op allelei forums ...

Enig idee hoe ik dit kan oplossen zonder mijn pc opnieuw te moeten installeren ????

Kan het zijn dat je voorheen zelf iets van partities hebt aangemaakt? Ik heb het idee dat het daarmee te maken had. De cd rom writer en fl disk heb ik met andere pc getest en deze werkten allemaal. Het eigenlijke probleem heb ik dus niet goed kunnen achterhalen omdat ik de pc gewoon grondig heb ge-herinstalleerd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan