'Alle programma's' onder 'start' ordenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjcmmol

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2002
Berichten
325
In windows xp wist ik de weg om 'alle programma's' onder 'start' te ordenen in mappen. Bijvoorbeeld de beveiligingsprogrammaatjes in een map 'beveiliging' onderbrengen. Zo werd die lange lijst overzichtelijker en kleiner.
Ik deed dat via de weg deze computer >C>gebruiker x> documents and settings> programma's. In programma's maakte ik de gewenste map aan, die dan ook verscheen in de lijst 'alle programma's' onder 'start'. En daar kon ik dan de gewenste programma's in de nieuwe map slepen.
Deze weg staat (bij mij) in windows vista niet meer open.
DE VRAAG IS DUS: kent iemand de weg in windows vista om deze actie uit te voeren.
Bij voorbaat dank.
 
Hoi !

Klik es rechts op de Start-knop, dan op eigenschappen.

Onderaan staat nu in blauw:"Hoe kan ik de vormgeving van menu start wijzigen ?"
In het help-menu wordt een en ander uitgelegd.

Succes,

Harry.
 
Dank je Harry voor je reactie.
Ik kom daarmee echter niet uit bij de oplossing van mijn probleempje. Je verwijzing gaat over de vormgeving van het menu, terwijl ik zoek naar de vormgeving van het onderdeel 'programma's' in het startmenu. Daarvoor wordt ik m.i. niet geholpen.
Ik hoop dat je of iemand anders mij verder kan helpen.
Groet
 
Hoi

Ga naar Start > Alle Programma"s > rechtermuis klik er op naar boven > Organiseren > Nieuwe map..geef die een Naam,en sleep er in wat je er in wilt hebben.

Walla:D

Succes
 
Dank voor de reactie.
Ik kan echter niet bij dat "Organiseren" uitkomen.
Waarschijnlijk begijp ik niet wat u bedoelt met "rechtermuis klik er op naar boven".
Kunt u me even uit de brand helpen, want de oplossing voor mijn probleempje lijkt dichtbij.
Groet
 
Ga naar Start > Alle Programma"s > rechtermuis klik er op....en dan OPENEN (mijn fout).
en dan de rest van het verhaal:D
 
De reactie is wat laat, maar toch.
De aanwijzing die je gaf werkte, waarbij ik moet opmerken dat (ik heb er lang naar gezocht) een en ander moet gebeuren in het klassieke menu. In de nieuw aangemaakte mappen kun je de programma's 'binnenslepen'. In het nieuwe menu kon ik wel een nieuwe map aanmaken, maar ik kon er geen programma's naartoe slepen.
Bedankt:thumb:
 
Het lukt nog niet helemaal

Ik wil graag hetzelfde doen maar ik zie in de directory programma's alleen maar een beperkt aantal mappen en de losse programma's helemaal niet. Onder het startmenu programmas staan er wel 40. Staan deze op een andere plek of moet ik iets veranderen?:confused::confused:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan