"Alle Programma's" past niet meer op het scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

ingmar

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2001
Ik heb een 19 inch scherm, maar inmiddels (WinXP) zoveel programma's geïnstalleerd dat ze onder Start/Alle Programma's niet meer allemaal op het scherm passen: het zijn 4 kolommen en de vierde staat er maar half op. Kun je de kolommen misschien smaller maken, of op een of andere manier het geheel van 4 kolommen meer naar links op het scherm krijgen?

kijkeens of dit lukt:
Klik met de rechter muisknop op Start.
Kies uit het getoonde snelmenu de optie Eigenschappen.
Selecteer in het dialoogvenster Eigenschappen voor Taakbalk en menu Start eventueel het tabblad Menu Start en klik op Aanpassen.
Selecteer in het dialoogvenster Menu Start aanpassen het tabblad Geavanceerd.
Vink in de lijst onder Deze items in het menu Start weergeven de optie Door Programma's bladeren aan.
Klik op OK >> OK om de dialoogvensters te sluiten.

Je kunt mappen bijmaken, met rubrieken.
En dan alles her-verdelen.
Muziek
Games
Foto bewerking
Brander-programma's
enz.

Dit doe je met windows verkenner het simpelste:
c:\documents and settings \ Menu start \ Programma's
Daar kun je mappen bijmaken, en de anderen erin slepen.

Bedankt voor jullie tips. Die eerste oplossing maakt het inderdaad mogelijk ze allemaal weer in beeld te krijgen, maar het is wel een heel geblader en je bent het totaaloverzicht kwijt. Ik dacht er nog aan programma's die ik zelden via Alle Programma's benader, van naam te veranderen, bv. door er een 'z' voor te plaatsen, maar in combinatie met de tip van Paul kan ik die ook samen in een soort rommelmap gooien.

Er valt me nu trouwens ook op dat boven in de eerste kolom, boven een horzontale streep en voordat de alfabetische lijst begint, er een stuk of 10 losse dingen staan, bv. het programma Paperport (verwijzing naar de exe), terwijl in de alfabetische lijst een programmamap voorkomt waarin diezelfde snelkoppeling zit samen met andere dingen (Readme e.d.). Hoe komen die losse dingen daar en waarom onttrekken ze zich aan de alfabetische ordening? Of is dat bij de installatie gebeurd?

De kolommen worden smaller als je de langste naam in die rij aanpast. Dus rechtsklikken, naam wijzigen en dan de naam korter maken.

Daarna is de kolom ook smaller. Als je dit voor alle 4 de kolommen doet, dan heb jij weer extra ruimte :)

Tenminste, dit heb ik net geprobeerd en de kolommen zijn iets smaller.

Laatst bewerkt:
Tanja, deze laatste oplossing is het ei van Columbus. Ik heb maar 2 namen veranderd en alles is weer in beeld!
Bedankt.

Graag gedaan.:thumb: Achteraf best een logische verklaring eigenlijk.:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan