Alle schijven laten zien bij openen windows verkenner: hoe?

Status
Niet open voor verdere reacties.

erwin32

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 nov 2002
Als ik Windows Verkenner opstart moet ik alle mappen zelf uitklappen. Hoe kan ik er voor zorgen dat als ik windows verkenner open, ik gelijk alle schijven zie en uitgeklapt?
Alvast dank.

Ik weet niet hoeveel schijven je hebt en wat er allemaal opstaat, ik heb zelf schijven tot P en als ik deze allemaal open laat staan wordt het erg onoverzichtelijk. Je kunt het beste per schijf of per scherm open zetten, zodat je dan alles netjes op een rijtje hebt. Als ik alles tegelijkertijd open zou hebben staan, zie ik door de bomen het bos niet meer.

Laatst bewerkt:
Ik weet niet hoeveel schijven je hebt en wat er allemaal opstaat, ik heb zelf schijven tot P en als ik deze allemaal open laat staan wordt het erg onoverzichtelijk. Je kunt het beste per schijf of per scherm open zetten, zodat je dan alles netjes op een rijtje hebt. Als ik alles tegelijkertijd open zou hebben staan, zie ik door de bomen het bos niet meer.

Ik heb er 3, o.a. de c schijf die wil ik dus opengeklapt zien, gelijk als ik windows verkenner open. Maar hoe doe ik dat is mijn vraag?

De eigenschappen van de verkenner koppeling aanpassen.

Start > programma's > bureau accessoires > verkenner(met rechts klikken) > eigenschappen.

Bij "Doel" staat de volgende regel:
%SystemRoot%\explorer.exe

Verander deze naar:
%SystemRoot%\explorer.exe /n,/e, X:

Waarbij X de schijf/partitie letter is die je uitgeklapt wil hebben.
Klik op "toepassen".
Let op de spaties.

Laatst bewerkt:
De eigenschappen van de verkenner koppeling aanpassen.

Start > programma's > bureau accessoires > verkenner(met rechts klikken) > eigenschappen.

Bij "Doel" staat de volgende regel:
%SystemRoot%\explorer.exe

Verander deze naar:
%SystemRoot%\explorer.exe /n,/e, X:

Waarbij X de schijf/partitie letter is die je uitgeklapt wil hebben.
Klik op "toepassen".
Let op de spaties.

Ok dank, dat was hem.

Maar deze staat toch normaal op C, en wat ik begreep wilde al die site's open hebben.

Nee normaal wordt "Deze computer" geopend/uitgeklapt.

Voor mijn schone (her)installatie van XP een paar weken geleden opende Windows Verkenner met een uitgeklapte C-schijf. Na die installatie opende hij met een uitgeklapt Mijn documenten. Ik was vergeten hoe je dat kon veranderen, bedankt Crash, het is weer in orde. :thumb:

Maar dan zie je maar waar een discussie op eindigt.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan