Alle snelkoppelingen verdwenen - Yontoo Youtube Downloader

Status
Niet open voor verdere reacties.

Svenn0vietsj

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2009
Berichten
43
Vandaag heb ik Bestyoutubevideodownloader gedownload en geinstalleerd. Daar kreeg ik dus een hoop meuk bij.
Nu gaf AVG tijdens die installatie aan dat er troep was gevonden dus ik klik op iets van "Laat AVG het afhandelen".
Echter nu zijn ineens al mijn snelkoppelingen zowel uit startmenu als taakbalk als bureaublad niet meer toegankelijk.
Hoe kan dat? "Het is mogelijk verplaatst of heeft een andere naam gekregen". Terwijl ik daar dus niets aan veranderd heb.
Ik hoop dat iemand kan helpen dit op een normale manier te fixen. Ik moest firefox zojuist met uitvoeren opstarten of het kernbestand ergens op de C schijf zoeken erg vervelend dus.

Alvast bedankt!

Toevoeging: Er is op de taakbalk naast het start icoon ruimte voor nog een icoon, dit was eerst niet zo het is nu Start, leeg, map terwijl het eerst Start, map, enz. was. Ik gebruik trouwens W7 Home premium 64bit. Alle mappen in Start _> Alle Programma's _> zijn (leeg).

Ook heb ik sterk het gevoel dat het met "Desk 365" te maken heeft.
 
Laatst bewerkt:
Zou eventueel een systeemherstel kunnen doen ? Als je even een backup maakt.
 
Zou eventueel een systeemherstel kunnen doen ? Als je even een backup maakt.

Toch een systeemherstel weten te doen. Er was blijkbaar een automatisch gegenereerd bestand.
Echter dit haalt niets uit. Er verandert 0,0.

Ik ben wat aan het googles geweest nog naar oplossingen, ik heb met een nieuwe gebruiker gekeken of daar wel Programma's bij Alle Programma's > stond, ook niet.
De mappen staan er trouwens wel het zijn de snelkoppelingen die missen.
snelkoppelingen_weg.jpg
Ook had ik bijvoorbeeld Dropbox op mijn PC draaien die normaal altijd start met Windows, doet dat nu niet meer en kan ik ook nergens vinden in Program Files of (x86).


Nu heb ik via de mappen waar deze snelkoppelingen in staan ze terug naar een vorige versie weten te zetten. Ik heb mijn snelkoppelingen dus weer terug. Alleen nu vertrouw ik het niet helemaal wat betreft virus/spyware/malware enz.

Ik heb Microsoft Essentials en AVG laten scannen en beide kunnen niets vinden. Ook direct nadat dit gebeurd was konden ze niets vinden.
Ben ik nu vrij van virussen/malware/spyware?
 
Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Opgelost (denk ik)

Je kunt scannen met Emsisoft AntiMalware de 30 dagen versie of in Freeware modus
Bij de 30dagen versie moet je wel je eigen scanner verwijderen

http://www.emsisoft.com/en/software/antimalware/

Bekijk bijlage 185450

Je kunt verder bij VirusTotal een programma downloaden waar je programma's kunt laten scannen op virussen
https://www.virustotal.com/nl/documentation/desktop-applications/
Is veiliger dan om het zo te installeren

Bekijk bijlage 185452

Ik heb de freeware optie gekozen deze had 37 mogelijke bedreigingen gevonden en in de quarantaine geplaatst.
IK ga er van uit dat ik nu virus vrij ben, dus ik denk dat het opgelost is. Bedankt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan