Alle spellen laggen waneer ik mijn muis beweeg!

Status
Niet open voor verdere reacties.

bax46

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2009
Hallo, dit probleem heb ik pas gisteren opgelopen, geen idee waarom eigenlijk, het was zo plots gebeurd.
Ik was begonnen met flight simulator, de opstijging, klimmen en cruise gingen allemaal vlot, en tijdens cruise is er eigenlijk niks te doen tot ik weer moet dalen, en ik cruisde voor ongeveer 2 uur,(keek een serie) de daling ging ook vlot maar toen ik autopiloot uitdeed en begon te vliegen met de muis, begon het ongelooflijk te laggen. Ik had autopiloot aangedaan toen ik cruise bereikte, dus er moet iets gebeurd zijn in die komende 2,5 uur. Want ervoor liep de FPS altijd op 25-60.

Nu lagt het bij alle spellen, Lock On, Minecraft en zelfs Runescape!
Als ik de muis niet beweeg, loopt het zeer vlotjes tot 25-60 fps, maar zodra ik mn muis beweeg ... :S.

Ik heb een draadloze muis, ik had het verwisseld met mn broers zijn draadloze muis, lagt nog steeds, ik heb ook Avg TuneUp geprobe

Laatst bewerkt door een moderator:
Het zou kunnen zijn dat er een virus op jouw rekenaar staat die alle muisbewegingen registreert en daardoor je verwerker enorm belast. Zeker aangezien dit plotseling gebeurd is, vermoed ik dat een virus het probleem is. Mijn advies ik daarom ook om jouw rekenaar te laten scannen op virussen met een goed antivirusprogramma. Als het antivirusprogramma één of meer virussen vind, verwijder die virussen dan.

Ik heb een keer gehad dat om de 2 minuten alle vensters op het scherm geminimaliseerd werden. Daarvan bleek de oorzaak ook een virusprogramma te zijn. Na een virusscan van Avast! Antivirus en het verwijderen van dat virus, was het probleem weer opgelost.

Ik was ermee begonnen met avast, maar na 4 uur grondig zoeken kwam ik maar tot 12%. Ik heb dan ook een opstartscan gedaan in de nacht, wat ongeveer 6 uur duurde voor ik het opgaf. En dan heb ik vandaag nog een snelle scan gedaan. Ongeveer 30-50 geinfecteerde bestanden werden verwijderderd, maar het laggt nog steeds :(.

En taakbeheer vertoont niks fout, minecraft gebruikt 50 CPU. en de rest allemaal 0 tot 6 max.

Hey, maar hoelang duurde jouw virus scan? En was het een grondige scan of een snelle scan? Ik heb ooit avast antivirus.

Nee dat werkt ook niet! Ik denk niet dat het een virus is :S.

Ik vertrek morgen naar uitstap voor een week, dus morgen kan ik niks meer zeggen.

"Hey, maar hoelang duurde jouw virus scan? En was het een grondige scan of een snelle scan? Ik heb ooit avast antivirus."

Bij mij duurde een volledige scan 1 uur en 18 minuten. Op de rekenaar van mijn oma duurde dit bijna 3 uur lang.

een scan kan lang of kort duren, hangt gewoon af van welke programma je gebruikt maar
vooral ook van hoeveel bestanden je gaat scannen. en als Avast al tussen de 30 en 50 virussen
vindt dan lijkt t wel alsof je heel lang zonder anti virus programma hebt gewerkt want zoveel
vinden in 1 keer is wel echt heel erg veel hoor!! Zelf vind ik Avast nu niet echt bijzonder om t
maar zacht uit te drukken. AVG heeft een heel behoorlijke gratis virus scan die snel is, heel
gebruiks vriendelijk is en er waarschijnlijk nog wel veel meer zal vinden dan.

succes, hoor t wel wanneer je van je weektrip terug bent,
Leon

Hallo, ik ben terug!
Hoe heet het AVG virus programma?

Ik heb een vermoeden dat het iets te maken heeft met de videokaart.

Nee! volledige scan gedaan en wel 6 geinfecteerde gevonden, maar het laggt nog steeds!!

Het wordt zo frustrerend dat ik zelfs HP BOOT RECOVERY overweeg nu, die ALLES verwijderdert en begint als een nieuw pc. :S

Uuugh laat ook maar heb HP BOOT RECOVERY gedaan, bijna alle bestanden kwijt, maar het lagg probleem is wel opgelost.
Wel een grote prijs :p.

tja, soms is het inderdaad gewoon t beste om een kompleet nieuwe windows install te overwegen.
Zelf die ik dat zo ieder half jaar ongeveer, al was t maar om niet mijn schijf steeds te hoeven defragmenteren.

Maar goed, dus voortaan misschien iets beter je virus scanner in de gaten houden en vooral te blijven updaten.
succes,

Leon

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan