Alle spellen lopen vast en krijgen soms blauw beeld of pc start opnieuw op.

Status
Niet open voor verdere reacties.

AirFlyer

Gebruiker
Lid geworden
31 jul 2008
Heey.

Ik heb al een hele tijd een nieuwe computer;

een AMD Athlon(TM) XP 3000+
2,17 GHZ met Service Pack 3

Nu is het zo dat ik erg vaak Flight Simulator 2004 speel en sinds kort kreeg ik toen problemen met dat ik een blauw beeld kreeg met een error dat Microsoft de PC heeft uitgeschakelt om schade te voorkomen, of de PC start zich opnieuw op.

Dus ik dacht eerst dat het door dit spel kwam, dus ik ging via :C/ Program Files/ Microsoft Games/ Flight Simulator 9 het mapje doorzoeken.
Ik heb voor dit spel veel add-ons, of ook wel van die uitbreidingspakketten die je moet kopen om het spel realistischer te maken.

Ik vond bij 2 van deze add-ons iets raars, ze hadden een blauwe bestandnaam-mapje i.p.v. zwart. Dus ik deed rechtermuisknop erop en ging naar eigenschappen.
Toen ging mijn PC dat hele mapje bekijken en floep, toen kreeg ik blauw beeld.

Dus ik dacht, ik heb de kwaaddoener, ik heb vervolgens deze 2 mapjes verwijderd met Perfect Uninstaller.

Nu ik het spel opnieuw speel krijg ik dit probleem nog steeds. Ik heb dus echt geen idee wat er mis kan zijn, en ik heb dit ook bij andere spellen

Vroeger kreeg ik op mijn nieuwe pc dit probleem nooit of echt heeeeeeel zelden dat hij zichzelf opnieuw ging opstarten, maar nooit een blauwbeeld met een error.

Heeft iemand van jullie een idee? Ik heb nog 254 GB vrij dus geheugengebrek kan het niet zijn.

En omdat ik het graag eens weer wil spelen vraag ik jullie om raad :)

Bedankt alvast!

kijk eens in je errorlog.... misschien kan je daar wat vinden en dan hier posten..

Ik ben er niet echt mee bekend maar wat bedoel je met errorlog?

Bedankt! :)

ik zal het ff proberen uit te leggen,..

Als er een fout optreedt dat schrijft windows als het goed dat dat in een log.
Dit log kun je openen op deze manier:
Configuratiescherm-Systeembeheer-Logboeken.
Nu weet ik even niet hoe je dan naar de fouten kan gaan, want ik heb vista....
Maar als je daar even rondkijkt zal je het wel vinden denk ik

Ik denk dat ik het al snapte.

Ik heb op start -> zoeken geklikt en gezocht naar error.log in :C

1 resultaat: een kladblok bestandje dat DXError heet in :C/ WINDOWS/ Logs

Geopend en dit staat erin:

--------------------
[06/09/08 09:36:34] module: DXSetup(May 30 2008), file: dxsetup.cpp, line: 934, function: FindDXSetupWindow

Failed API: GetWindowText()
Error: (183) - Kan geen bestand maken dat al bestaat.

Edit: Bij mij staat bij start geen systeembeheer? Ik gebruik XP Pro

Laatst bewerkt:
hmm is niet helemaal wat ik bedoelde... probeer het eens via die manier die ik net zij...

Ok ik heb ff gekeken, maar er staan heel veel foutmeldingen en informaties...

Ik zou niet weten welke ik moet hebben..

Wil je misschien ff dat ik een screenshot/plaatje maak en hier post?

Laatst bewerkt:
Hoi !

DXError duidt op een pr0bleem met je DX-bestanden.

Start - Uitvoeren - DXDiag intrommelen gevolgd door: " Enter".

Hier kun je de DX bestanden testen, ik meen op het tweede tabblad kun je evt. problemen van DX terugvinden met een mogelijke oplossing.

Greetz,

Harry.

Ikzelf denk aan een temperatuur probleempje ...

@ Harry, ik heb het gedaan maar ik word nog niet veel wijzer

@ Whittey, Temperatuursprobleem kan het niet zijn, de temperatuur van mijn pc geeft meestal nooit meer dan 40 graden aan, kritieke temperatuur is 55 graden.

Ik heb nog L0tztr manier gedaan door in de logboeken te kijken (ja nu snap ik het). Maar voordat ik dit deed heb ik eerst het spel opgestart, vervolgens startte de PC zich opnieuw op. Ik ging naar de logboeken en dit was 4 informatie-bestanden waren erbij gekomen.

De 1ste:
HDD Info Service
msio8.jpg

De 2de:
Richvideo
2u8ursp.jpg

De 3de:
SecurityCenter
mhr9dw.jpg

De 4de:
Comodo Anti-Virus and Anti-Spyware Service
ra6x6w.jpg

Bedankt voor jullie hulp! Hopelijk willen jullie me blijven helpen, want ik heb geen zin in om alles opnieuw te installeren, toen ik deze computer kreeg was ik er ook al 1 week mee bezig en ik heb daarom dus geen zin om het opnieuw te moeten doen.. Erg bedankt! :)

er zijn wat bestanden beschadigd die het spel besturen.. (de .dll bestanden) ik denk dat er helaas niks anders op zit om hem opnieuw te instaleren...
mischien hebben de andere een idee.??

edit:
misschien moet je toch ook even proberen je DX bestanden te testen op de manier die Harry Snor heeft gezegd...

Laatst bewerkt:
Hoi !

Inderdaad, spel verwijderen via configuratiescherm-software, CCleaner draaien, ook register cleanen, opnieuw opstarten, spel opnieuw installeren.

Greetz,

Harry.

Oke bedankt, maar ik heb het bij meerdere spellen en ik weet dus niet welke ik dan moet hebben, maar ik zal eerst eens even jouw manier doen harry..

Ik heb een programma waarmee je crash-bestanden kan opsporen, als dat niet helpt probeer ik jouw manier harry..

Als daarna niets help moet ik het denk ik toch maar opnieuw installeren, hier is nog een melding die ik gisteravond kreeg.

28qtehh.jpg

@ Harry Snor, geen problemen gevonden stond er..

Hopelijk kan dat ene programma waar ik het over had er nog wat aan doen en anders doe ik het spel opnieuw installeren, bedankt allemaaL! :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan