ALLE spellen lopen vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

Scriptsprobleem

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2002
Berichten
34
Ik heb het ergste probleem wat een gamer kan wensen....Al mijn spellen lopen vast.
Het is bij elk spel hetzelfde verhaaltje.
Ik speel het een tijdje, dan loopt tie als een treintje, en na een tijdje stata het beeld vast, en hoor ik een irritante, hoge piep.
Mijn beeld staat dan in 1x vast, de piep blijft de hele tijd doorgaan en ik ben gedwongen om mijn PC opnieuw op te starten.
Ik speel meeste spellen online, maar het maakt niet uit, zelfs met bots of Single Player games blijven hangen.
Het wordt steeds erger, want toen ik laatste mijn PC afsloot had ik hetzelfde probleem.
Ik game op een Athlon 1.1 GhZ met 896 MB SDRAM en een GeForce 2 MX met 32 MB.
Ik run WIN XP. Kan iemand mij altublieft helpen ? Ik ben nogal een gamefreak, en (tot nu toe) heeft niemand mij een antwoord kunne geven dat helpt.
 
Video kaart overgeclokt ?
Verkeerde drivers ?
Problemen hardware ?
Welke versie direct X

als ie even di lijsie kan chekken dan zijn we weer wat verder. Heel erg onwaarschijnlijk maar het kan ook een virus zijn.
 
1e vraag begrijp ik niet
NVIDIA nieuweste driver voor GeForce kaarten.
Welke problemen ?
Nieuwste Direct X (9.0)
DIt probleem was er al voordat ik 9.0 had.
Ik gaat nu formateren, ik denk ook dat het een virus is...
Morgen meer avonturen :p
 
896 mb sdram?? Das veel!!

maar even ontopic, t klinkt als de thermal throttling (Door oververhitting erg langzaam gaan werken of zichzelf op non-actief zetten) van een pentium. Maar je hebt een AMD. Kan zijn dat die ook zoiets heeft, maar dat weet ik (als jarenlang pentiumgebruiker) niet.
 
Geplaatst door Scriptsprobleem
1e vraag begrijp ik niet
NVIDIA nieuweste driver voor GeForce kaarten.
Welke problemen ?
Nieuwste Direct X (9.0)
DIt probleem was er al voordat ik 9.0 had.
Ik gaat nu formateren, ik denk ook dat het een virus is...
Morgen meer avonturen :p

de eerste vraag is of je je kaart overclokt (sneller laat lopen dan eigenlijk de bedoeling van de maker is) maar dat zal dus wel niet.

Ik denk niet dat het een virus is.
 
Lange piep.

Ik denk voorzichtig aan een hardware probleem en dan met name aan een te hete CPU.

Omdat het probleem voorzover je zegt alleen na een tijdje gamen optreed (en de cpu dus voluit moet gaan) en daarbij vanuit de systeemkast ook nog eens een vocale foutcode wordt gegeven denk ik dat de CPU het probleem is.

Geheugen en of software fouten gaan meestal niet gepaard met een vocale foutmelding (het systeem blijft dan gewoon hangen of start zichzelf opnieuw op)

Aangezien je gaat formatteren (de meest rigoreuze oplossing maar wel de degelijkste)

Zal je vanzelf merken of het een hardware probleem is of niet.

Het blijft natuurlijk gokken vanaf hier en 100% zeker ben ik niet, maar dit lijkt volgens mij op een cpu probleem.

Grtz.
 
Heb je dit probleem altijd al met je videokaart gehad, of is het pas sinds kort. Ik heb namelijk hetzelfde probleem gehad met dezelfde kaart van het merk Asus.
Ik had hem toen geruild voor een nieuwe asus,met hetzelfde probleem, toen heb ik mijn geld terug gekregen, en heb ik dezelfde kaart van Hercules gekocht en die werkt zonder problemen?!
Maar dat is al zon 2 jaar geleden.
Maar als ik het zo hoor denk ik ook aan oververhitten, heb je je kast wel goed gecooled enzo, zodat de 'airflow' goed geregeld is.
Indien mogelijk kun je is met een open kast spelen en kijken of dat helpt, als dat zo is is het inderdaad oververhitting.
 
Geplaatst door KwarK
Heb je dit probleem altijd al met je videokaart gehad, of is het pas sinds kort. Ik heb namelijk hetzelfde probleem gehad met dezelfde kaart van het merk Asus.
Ik had hem toen geruild voor een nieuwe asus,met hetzelfde probleem, toen heb ik mijn geld terug gekregen, en heb ik dezelfde kaart van Hercules gekocht en die werkt zonder problemen?!
Maar dat is al zon 2 jaar geleden.
Maar als ik het zo hoor denk ik ook aan oververhitten, heb je je kast wel goed gecooled enzo, zodat de 'airflow' goed geregeld is.
Indien mogelijk kun je is met een open kast spelen en kijken of dat helpt, als dat zo is is het inderdaad oververhitting.
Ik heb een ASUS, dus dat zou best kunnen. Hij is ook 2 jaar geleden gekocht :))) en ik had het probleem wel sinds het begin. TOen had ik hem na 6 maanden teruggebracht en toen hadden ze de voeding, koeler en de proccesor vervangen. Hierna deed de PC het weer een tijdje (1 maand) maar sindsdien zit ik weer hiermee.
Het is nu wel precies 2 jaar geleden dat ik deze PC nieuw kocht.... Maar als ik jouw verhaal zo hoor, dan denk ik dat ik hetzelfde probleem heb. Ik was toch al van plan een nieuwe videokaart te kopen, dus dat zit wel goed. Ik weet nog niet welk, maar daar maak ik wel een nieuwe topic van in een andere sectie :D.
Bedankt allemaal !
 
Ik heb de kast opengegooid, maar hij blijf nog hangen...
Zou het hetzelfde probleem als Kwark zijn ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan