alle virus scanners blokkeren ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Puschkin_Vibe

Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2003
Berichten
72
Mijn vriendin heeft nu geen virus scanner op haar PC omdat elke virus scanner die ik voor haar erop zet de internetverbinding blokkeert
NAV blokkeert alleen internet panda blokkert mail
mcafee blokkeert alles

wie weet waar dit aan kan liggen ?
 
Ik snap het niet helemaal, maar een firewall moet je toestemming geven om te kunnen internetten en een antivirus houdt virussen en andere ongein tegen. Van deze twee beschermers mogen er geen twee tegelijk draaien, dus 1 firewall en 1 antivirus.

Indien er een firewall is geinstalleerd, zet dan de ingebouwde XP-firewall uit!
 
ik bedoelde dus dat norton internet security ( 2005 ) al het internet verkeer blokkeert en de ingebouwde firewall staat dan uit
maar de virus scanner werkt ook niet omdat ik norton er niet meer op krijg

met panda het zelfde die blokkeert weer de outlook express

wat er gebeurt is weet ik niet maar er worden dingen geblokkeert die niet geblokkert moeten worden
 
Toch een kwestie van instellingen. Zet de NIS eens op vragen of op automatisch, dan moet je zelf toestemming geven of onthoudt de NIS dat je toestemming automatisch hebt ingesteld.

Scan voor de zekerheid even online, virussen kunnen ook het een en ander beletten: http://housecall.trendmicro.com/housecall/start_corp.asp

Wat ook kan, is even de NIS 2005 volledig verwijderen en opnieuw installeren:

Volledig verwijderen Norton 2004 en 2005 (zowel NAV als NIS): http://service1.symantec.com/SUPPOR...sf&view=docid&dtype=&prod=&ver=&osv=&osv_lvl=
 
Welke firewall gebruik je dan.
 
ikzelf nis 2005 zonder problemen en die had mijn vriendin eerst ook totdat die op onverklaarbarewijze alles blokkeerde

nu heeft ze nix

@gezina
de instellingen stonden goed maar na de instal verander ik nix want vaak wordt er ook gevraagd wat ik dan wil doen (toestaan of blokkeren)

ik ga haar nu vanaf mijn pc avg doorsturen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan