• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

alle waarden absoluut maken in een grafiek

Status
Niet open voor verdere reacties.

Misha007

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2013
Berichten
17
Ik heb een uitgebreide boekhoudrapportering gemaakt met rechtstreekse link naar onze bedrijfssoftware maar wanneer ik daar nu nog grafieken wil achtersteken dan zijn deze niet "duidelijk leesbaar"omdat mijn opbrengsten een positieve waarde hebben, mijn kosten een negatieve waarde. Nu weet ik dat ik dat makkelijk zou kunnen oplossen door al mijn waarden in het rapport absoluut te maken maar gezien de omvang en complexiteit van dit rapport zou ik deze liever op een efficiëntere manier ok brengen. In bijlage een bestandje ter voorbeeld. Alvast dank! Bekijk bijlage vraag grafiek.xlsx
 
Als je een hulp kolom gebruik en de kosten waardes daarin met -1 vemenigvuldigen?

b.v. =A1*-1
 
Maak een secundaire as van de kosten met omgekeerde volgorde.
 

Bijlagen

  • vraag grafiek.xlsx
    12,5 KB · Weergaven: 42
Als je een hulp kolom gebruik en de kosten waardes daarin met -1 vemenigvuldigen?

b.v. =A1*-1

Dank voor het meedenken jolivanes maar deze is niet de oplossing die ik zocht wegens te complex om deze te integreren in mijn ondertussen uitgebreide rapport
mvg
 
Dank voor de helpende hand Popipipo. Deze helpt mij inderdaad een gans stuk verder ;-)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan