• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Alle waarden uit ListObject kopiëren

Status
Niet open voor verdere reacties.

kooijman599

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2011
Hellow!

Vraagje: ik heb een ListObject (met de naam 'Lijst1') in mijn Worksheet. Nu wil ik alleen de waarden uit die tabel kopiëren naar een andere Worksheet (zonder dat daar dus ook een ListObject komt), beginnend bij cel A1.

Hoe krijg ik dit voor elkaar?:confused:

Een voorbeeldje is wel makkelijk. Hoe je dat het beste kunt doen is namelijk ook afhankelijk van de bron.
En wil je het dan vanaf A1 naar A2 of naar B1?

Kopiëren → plakken speciaal → waarden.

Edit: Ik had je bijdrage gemist @edmoor.

Laatst bewerkt:
Dank voor de reacties! Sorry, vergeten te vermelden: het gaat om een VBA-code.

Hierbij een voorbeeld bestandje met uitleg:
Bekijk bijlage Map1.xls

Ik wil dus dat de waardes uit de lijsten worden gekopieerd. Verder moeten die waarden up-to-date blijven bij elke aanpassing die wordt gemaakt. Zeg maar als een soort backup. Hoop dat je me verder kunt helpen:)

Daar heb je dus geen VBA voor nodig, dat gaat het makkelijkst op de wijze die HSV beschreef.

Maar dan moet ik het steeds handmatig doen bij elke aanpassing die ik maak in de waardes van de lijsten? Terwijl ik het juist automatisch wil laten verlopen

Klant is koning.
Code:
Sub hsv()
Dim i As Long
 Sheets(2).Cells.SpecialCells(2).ClearContents
  For i = 1 To Worksheets(1).ListObjects.Count
    Sheets(1).ListObjects(i).Range.Copy
  Sheets(2).Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1).PasteSpecial (xlPasteValues)
 Next i
End Sub

Yes, bedankt: dat komt al heel dichtbij! Alleen nog 1 dingetje.. Hoe krijg ik nu voor elkaar dat elke ListObject die de macro tegenkomt op een eigen Worksheet wordt geplaatst. Dus: als ik op de button klik komen er 3 tabbladen bij: voor iedere listobject 1. En dat terwijl ze nog wel geüpdatet moeten kunnen worden. Dus, niet als ik 2 keer op die button klik, dat ik dan 2 x 3 = 6 tabbladen erbij krijg, maar de bestaande tabbladen worden geüpdatet. Of is dat in het onmogelijke?

Code:
Sub hsv()
Dim obj As ListObject, i As Long
Application.DisplayAlerts = False
For i = Sheets.Count To 2 Step -1
 Sheets(i).Delete
 Next i
  For i = 1 To Worksheets(1).ListObjects.Count
    Sheets(1).ListObjects(i).Range.Copy
      If i >= Sheets.Count Then
     Sheets.Add after:=Sheets(Sheets.Count)
   Sheets(i + 1).Range("A1").PasteSpecial (xlPasteValues)
  Else
    Sheets(i + 1).Range("A1").PasteSpecial (xlPasteValues)
   End If
 Next i
 Application.DisplayAlerts = True
End Sub

Laatst bewerkt:
Code:
Sub snb()
    For Each lo In Blad1.ListObjects
        With Sheets.Add
          .Name = lo.Name
          .Cells(1).Resize(lo.Range.Rows.Count, lo.Range.Columns.Count).Value = lo.Range.Value
        End With
    Next
End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan