• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

alleen antwoorden uit formulier printen

• Onderwerp starter Onderwerp starter ElsL
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ElsL

Gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2010
Goedemiddag,

Hier op de zaak hebben we voorgedrukt factuurpapier. Hierop staat reeds de tabel, tabelkoppen (eenheden, artikelomschrijving, prijs, etc). Bedoeling is dat er een standaard excelinvulformulier komt waarop onze boekhouding simpelweg de getallen en omschrijvingen in kan vullen. Hiervoor heb ik een simpel excel formulier gemaakt. Gewoon een normale factuurtabel met dezelfde koppen en dezelfde tabel als op het papier, zodat mijn collega kan zien wat hij waar moet invullen. Tot zo ver gaat het goed. ook lukt het uiteraard om de betreffende cellen te beveiligen etc.

Bedoeling is nu echter dat alleen de door hem ingevulde velden geprint worden. De cellijnen en mijn tekst mogen dus niet gedrukt worden, omdat dit tenslotte al op het briefpapier voorgedrukt is.

Hoe krijg ik dit nu voor elkaar? Iemand enig idee?

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Els

Je zou er voor kunnen kiezen om de vraag weg te laten vallen zodra er een antwoord is ingevuld.
Maar misschien komen er nog mooiere oplossingen.

Dank voor je supersnelle reactie!

Dank alleen niet dat onze boekhouding daar enthousiast over is... :) Andere antwoorden zijn meer dan welkom!

Maak alles wat niet uitgeprint moet worden wit van kleur (via VO of VBA), dan wordt dat dus niet geprint.

dank voor je reactie ook. Feitelijk een goed idee die ik zelf ook al had. Echter, dan ziet onze boekhouder de teksten op zijn scherm ook niet meer... ik kan natuurlijk eens proberen het scherm een andere achtergrondkleur te geven.. maargoed, in Excel moet hier toch gewoon een officiele, professionele oplossing voor zijn? In het verleden maakte ik complete invulformulieren tijdens mijn stage en had ik precies in de hand hoe deze afgedrukt werden... nu kom ik er niet meer op... :)

Je zult veel mooiere antwoorden krijgen maar ik had een soortgelijk probleempje en heb het formulier in zijn geheel gekopieerd naar een pagina eronder, dus buiten je beeldscherm.
Stel je invoerscherm heeft de cellen A1:J40 dan kopieer je dat naar a100:J140

In C2 staat de vraag "naam" met in c3 de input
In bijvoorbeeld C100 zet je dan: =c3 en zo doe je dat met alle inputcellen
De teksten van de vragen haal je uit de cellen in die onderste pagina weg waardoor je nog slechts antwoorden over hebt.

daarna stel je het afdrukbereik in op A100:J140 en printen maar. Op je scherm hou je dus continu de cellen A1:J40

Nog een weg naar Rome
Laat het afdrukken gebeuren via een macroknop.
Zet voor in de macro de cellen wit kleuren dan printen en daarna de cellen weer de originele kleur.
De macro via de recorder opgenomen dus misschien kan een vba expert hem nog wel verfraaien.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Goedemiddag!

Dank voor jullie antwoorden! Ik had eigenljik verwacht dat het echt mogelijk was om (net als bij beveiligen) bepaalde cellen te laten drukken en bepaalde niet... Misschien heb ik wel te hoge verwachtingen van Excel. :p

Omdat de boekhouding vandaag met alle geweld nog een factuur wilde versturen, heb ik snel even een factuur gemaakt, vervolgens opmaak en overbodige cellen verwijderd en deze vervolgens geprint... maar ik kan dus niet verwachten dat de boekhouding dit in het vervolg zelf gaat doen. :confused: Dus ben erg blij met jullie reacties.

Ik denk dat de oplossing van Wim Ven de minst bewerkelijke optie is.. Ga deze dus even uitwerken! Bedankt voor jullie hulp! :thumb:

Mochten er nog genialere oplossingen boven komen drijven! Ik houd me aanbevolen!

Els

Je kan toch aan geven welke cellen je wil printen.

Ga naar beeld.
en dan naar pagina-eindevoorbeeld.
Dan kan je aangeven wat je wil printen.
Je kan dan met een blauwe balk aangeven wat je moet printen.
Dan alleen even aangeven met pagina instellingen waar hij moet printen

klaar

Laatst bewerkt:
Ook dit heb ik al geprobeerd. Ieder afzonderlijk deel van de factuur wordt dan echter op een losse bladzijde afgedrukt. En ook de randen (die de boekhouder nodig heeft om te kunnen zien wat hij invult) zijn dan nog zichtbaar...

Heb je geen voorbeeld van dit bestand ?
Dan kan ik kijken hoe het opgebouwd is !

Je kan toch aan geven welke cellen je wil printen.

Ga naar beeld.
en dan naar pagina-eindevoorbeeld.
Dan kan je aangeven wat je wil printen.
Je kan dan met een blauwe balk aangeven wat je moet printen.
Dan alleen even aangeven met pagina instellingen waar hij moet printen

Dit zal moeilijk gaan als de cellen die je wilt printen niet bij elkaar staan.

BV
In B1 staat bv 'Postcode' in C1 wordt deze ingevuld
In D1 staat 'Plaats' en in E1 wordt deze ingevuld.

Cel B1 en D1 niet printen en C1 en E1 wel printen.

Het is idd niet mogelijk zo.

Misschien een ander "dom"idee.

Als je een kopie van je blad maakt en dat tabblad alle cellen een verwijzing maakt naar je orgineel. (=Blad1!B4) enz
Haal dan op je kopie blad allen lijnen /teksten weg die je niet wil printen
en print die dan.

Dank voor je reactie! Volgens mij is dat vergelijkbaar met het antwoord van Wim.. Ga dat morgen even proberen! Dank allemaal!

Je bent op zoek naar een faciliteit van Word (met beveiligde formulieren); daar kun je kiezen alleen de formuliergegevens op te slaan/ af te drukken.

Voor de hand liggend in jouw geval is het gebruik van een Userform (let op de naam).
In de bijlage een eenvoudig voorbeeld dat je voor jouw geval kunt aanpassen.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan