Alleen bepaalde leden op rapport

Status
Niet open voor verdere reacties.

mbdigital

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 sep 2009
Hallo allemaal, wat een geweldig forum is dit !!
Ben een echte SUPER newbee met access en wilde graag iets weten :

Ik heb een ledenbestand gemaakt waarin allerlei mensen een functie hebben, bijv. bestuur of lid of geinteresseerde.

Nu zou ik graag een rapoort willen maken met alleen de leden (lid).
Hoe ga ik dat klaar spelen ?

Ik hoop dat er iemand is die me kan helpen ... (zal vast wel ...)
Ik werk overigens met Access 2007

Groetjes,
Maarten Breukel

Laatst bewerkt:
Hoi Maarten,

Waarschijnlijk kan je vraag simpel worden opgelost. Als je het rapport op een tabel hebt gebaseerd, kun je er, door de RijBron eigenschap, een query van maken. In deze query kun je dan vervolgens filteren door onder het veld Lid bij Criteria de code in te vullen die je gebruikt om de leden te definiëren.
Je kunt er zelfs een flexibele oplossing van maken, door een zogenaamde parameter te gebruiken.
Dat doe je door als criterium het volgende neer te zetten:

[Typ de code]

In bijgaand voorbeeld zit een rapportje (rptSchijven) dat je als inspiratie kunt gebruiken.

Bijlagen

Brrrr ..pffffffff ...

Sorry, maar ik snap hier niets van ... Rijbron eigenschap ? Criteria ?
Zoals gezegd ... Ben een super Newbie .. oftewel ... Heb een formulierje gemaakt met een tabel er achter ... maar meer snap ik er ook niets van ...

Het voorbeeld dat je hebt bijgesloten werkt niet ... geeft een error als :
Ontbrekend),] of element in quey-expressie(((Schijven.TestID)like[Typ een ID: 1,2 of 3).

Doe ik iets fout ?

Hoi Maarten,

Waarschijnlijk kan je vraag simpel worden opgelost. Als je het rapport op een tabel hebt gebaseerd, kun je er, door de RijBron eigenschap, een query van maken. In deze query kun je dan vervolgens filteren door onder het veld Lid bij Criteria de code in te vullen die je gebruikt om de leden te definiëren.
Je kunt er zelfs een flexibele oplossing van maken, door een zogenaamde parameter te gebruiken.
Dat doe je door als criterium het volgende neer te zetten:

[Typ de code]

In bijgaand voorbeeld zit een rapportje (rptSchijven) dat je als inspiratie kunt gebruiken.

Ik kan de db overigens zonder problemen openen.
Ik vermoed dat je per ongeluk wat gewijzigd hebt, zo niet dan horen we het wel.
Heb je de db nog een keer gedownload en het nog eens geprobeerd?

Oke wat verdere uitleg:

Een Rijbron of recordbron zijn kort gezegd de gegevens die geladen worden in het rapport.
Bij eigenschappen van het rapport kan je de recordbron zien (zie screenshot).
Deze kan je dus als query noteren in het voorbeeld is dit als volgt:
Code:
SELECT Schijven.TestID, Schijven.Schijf1, Schijven.Schijf2, Schijven.Schijf3, Schijven.Schijf4, Schijven.Schijf5, Schijven.Schijf6, Schijven.Code
FROM Schijven
WHERE (((Schijven.TestID) Like [Typ een ID: (1, 2 of 3); Leeg laten is alles] & "*"));

Als je de recordbron opent, door op de ... te klikken, kom je in de ontwerpweergave van de query. Hier staat dus ook de criteria (zie screenshot). Ik hoop dat het duidelijk is.

Bijlagen

• criteria.jpg
    criteria.jpg
    14,5 KB · Weergaven: 36
  • Recordbron.jpg
    Recordbron.jpg
    14,2 KB · Weergaven: 25
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan