• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Alleen beveiliging tegen verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronald1986

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2010
Mensen,

Ik heb een vraag over het beveiligen van een werkblad. Ik heb al veel gezocht en veel gelezen maar kan het antwoord nog niet vinden.

Ik wil graag alleen één werkblad binnen een bestand beveiligen. Dit moet echter alleen een beveiliging tegen het deleten van rijen, kolommen en cellen zijn. En het zou helemaal prachtig zijn als met een wachtwoord de bevieliging opgeheven kon worden.

Heb wel een paar dingen gevonden maar die werken niet en ik weet dan ook niet precies waar ik die code precies in moet plaatsen.

Heeft iemand een idee?

Mvg, Ronald

Klein opzetje...
Code:
Sub wachtwoord()
Dim ws As Worksheet
Set ws = Sheets("Blad1") 'geef hier de sheet op
With ws
ww = InputBox("Geef wachtwoord in:", "Wachtwoord")
If ww = "1" Then 'pas wachtwoord hier aan
.Unprotect Password:="1", UserInterFaceOnly:=True 'hier ook
Else
MsgBox "Foutief wachtwoord", vbCritical, "Oeps!"
Exit Sub
End If
End With
End Sub

Laatst bewerkt:
Ok, ik heb de code in een module gezet. Ik kan dan nog steeds bijvoorbeeld een rij verwijderen, dan voer ik de code uit, typ het wachtwoord in dat ik in de code heb gezet en dan kan ik daarna nog steeds rijen verwijderen... denk dat ik iets fout doe...

Je wilt je blad toch beveiligen en vervolgens met wachtwoord vrij geven? Dus zal je blad 1st moeten beveiligen, eer bovenstaande code werkt...
Met deze zet je ook een wachtwoord erop...
Code:
Sub wachtwoord_zetten()
Dim ws As Worksheet
Set ws = Sheets("Blad1") 'geef hier de sheet op
With ws
.Protect Password:="1" 'pas hier het wachtwoord aan
End With
End Sub

Ok, dit werkt prima! Maar kan ik het ook zo krijgen dat bij het openen van het bestand het desbetreffende tabblad ook direct automatisch beveiligd is? Als degene die wel wijzigingen mag uitvoeren namelijk vergeet het blad weer te beveiligen voordat hij het bestand sluit kan een ander die het bestand daarna opent wel weer wijzigen.

Ja dat kan en denk dat dit de mooiste oplossing is..
Voor in ThisWorkbook
Code:
Private Sub Workbook_BeforeSave(ByVal SaveAsUI As Boolean, Cancel As Boolean)
For Each sh In ActiveWorkbook.Worksheets
sh.Protect Password:="1" 'pas hier je wachtwoord aan
Next sh
End Sub

Ja dat kan en denk dat dit de mooiste oplossing is..
Voor in ThisWorkbook
Code:
For Each sh In ActiveWorkbook.Worksheets
sh.Protect Password:="1" 'pas hier je wachtwoord aan
Next sh
End Sub

Ik neem aan dat "For Each sh In ActiveWorkbook.Worksheets" betekent dat alle sheets in het workbook beveiligd worden? En zo ja, hoe verander ik dat ik één bepaalde sheet?

Mvg, Ronald

Ja, zoiets :). Er staat voor elk werkblad in het werkboek > beveiligen > volgende werkblad.
Voor 1 enkele sheet.
Code:
With Sheets("je sheetnaam")
.Protect Password:="1" 'pas hier je wachtwoord aan
End With
End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan