• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Alleen bij ingevulde kolom dan 3 kolommen kopiëren naar ander tabblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

Berto1

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 dec 2020
Berichten
2
Goedemorgen,

een vraag waar ik niet uit kom bij het maken van excel model.
Als ik een calculatie wil maken dan wil ik graag dat uit tabblad prijslijst de kolommen artikelnummer(A), omschrijving(B) en stuks(F) gekopieerd worden naar tabblad inkoopbon wanneer ik een cijfer invul in rij stuks (F).
volgens mij moet dit lukken maar ik krijg het niet voor elkaar.
weet iemand hoe dit te doen is?

zie bijlage.

alvast bedankt!
 

Bijlagen

  • Calculatie model 1.xlsx
    47,1 KB · Weergaven: 13
zoiets?
 

Bijlagen

  • Calculatie model 1.xlsm
    64,2 KB · Weergaven: 17
Bedankt, lijkt er inderdaad al een heel eind op.

alleen zou ik ook graag zien dat het aantal wat ik invul bij prijslijst, ook bij de inkoop bon zichtbaar wordt.
wat ik nu ook zie is dat het niet 'live' is, als ik bij 1 regel 1 invul, dan kopieert hij deze wel naar naar de inkoopbon, maar als ik deze 1 dan weer verwijder, dan blijft de regel staan en voegt hij opnieuw dezelfde regel weer in.

Snap je wat ik bedoel?

uiteindelijk hoop ik dat het zo kan zijn dat alles wat ik bij stuks invul bij prijslijst live klopt met wat er bij de inkoopbon staat. en dan de kolommen artikelnummer, omschrijving en stuks.

in de bijlage heb ik nu de prijslijst en inkoop bon leeg gemaakt.

alvast bedankt voor de moeite in ieder geval!
 

Bijlagen

  • Calculatie model 1a.xlsm
    58,3 KB · Weergaven: 13
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan