Alleen bureaublad achtergrond ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

the_dannyboy

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2002
Hoi allemaal !!

Wanneer ik windows XP opstart, krijg ik alleen mijn bureaublad achtergrond te zien, meer niet (geen pictogrammen en startbalk dus). De enige werkende toetsencombimatie is Ctrl+Alt+Del.

Het is net of iets mijn comp tegenhoud om windows verder te starten, want in de veilige modus doet hij het wel gewoon en in win98 (dual boot) ook...

Is dit een virus, en zo ja welk dan, of is het iets anders ?

je kan wel op ineternet? als je denkt dat het een virus is? www.housecall.nl welk besturingssysteem? systeemherstel maar eerst een laten scannen!

probeer eens een tijdje te wachten...dan kan hij misschien nog wel openen.....

Ik zit nu in win98 op internet en een tijdje wachten helpt ook niets...

Kan houscall eigenlijk de allernieuwste virussen ook detecteren?

Ik heb (had) namelijk onder xp norton antivirus 2003 draaien, en die gaf geen meldingen...

probeer eens in veilige modus?
en dan systeemherstel!

ja wanneer deed je pc het nog goed? alleen de software die je hebt geinstalleerd,tussen de datums dat je teruggaat ben je kwijt, even opnieuw install gaat snel want, in het geheugenzitten de programma,s nog!

Bij systeemherstel moet je toch een backup van windows die je gemaakt hebt terugzetten ??

nou danny ik weet even niet wat je bedoel?
wanneer is het probleem gekomen?
zo kort mogelijk systeemherstel doen als het mogelijk is!
emails of foto,s ben je niet kwijt alleen als je gisteren software hebt geinstalleerd,en je gaat twee dagen terug moet je de software, die je natuurlijk hebt? weer installeren that,s all!

Wat doet systeemherstel nou precies?

En ik ben trouwens aan 't scannen met housecall en deze heeft het virus: troj_justin.a al gevonden...

the_dannyboy,
Het feit dat je alleen je bureaublad achtergrond te ziet en meer niet betekend dat windows explorer gecrashed is.
Doe dit:

Download de nieuwste updates van Norton even vanaf hier:

http://www.sarc.com/avcenter/download/us-files/20030204-006-i32.exe

Zet ze op een 3 floppy drives.
Installeer ze in de veilige modus en run een een full scan in de veilige modus. Als er niets gevonden wordt, dan is het waarschijnlijk geen virus.

Doe dan een schijfcontrole en als dat niet helpt, doe een repair met de windows xp cd.

Hij doet ut weer...

Vraag me niet waarom, maar toen ik de cd-rom uit de drive haalde starte windows xp ineens wel goed op...

Geplaatst door the_dannyboy
Hij doet ut weer...

Vraag me niet waarom, maar toen ik de cd-rom uit de drive haalde starte windows xp ineens wel goed op...

mooi zo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan