Alleen default netwerk te vinden!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jessy27

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 okt 2000
Hallo,

Ik heb op mijn router als network id HOLLxxxxxx. Op mijn laptop heb ik alles zo ingesteld met de wizard inclusief de WEP sleutel maar ik kan alleen verbinding maken met een onbeveiligd default netwerk. Hoe krijg ik het netwerk met als naam HOLLxxxxxx te zien?

(Hij staat er dus helemaal niet bij bij draadloze netwerkverbindingen, de hoofd pc is met een kabel aan de router aangesloten)

Laatst bewerkt:
Jessy27 zei:
Hallo,

Ik heb op mijn router als network id HOLLxxxxxx. Op mijn laptop heb ik alles zo ingesteld met de wizard inclusief de WEP sleutel maar ik kan alleen verbinding maken met een onbeveiligd default netwerk. Hoe krijg ik het netwerk met als naam HOLLxxxxxx te zien?

(Hij staat er dus helemaal niet bij bij draadloze netwerkverbindingen, de hoofd pc is met een kabel aan de router aangesloten)
wat voor router heb je? en hoe oud is je laptop en welke windows staat daarop?

Router: E-tech WGRT04
Laptop is 1 dag oud met Windows xp home

Ik heb het volgende ingesteld op mijn router:

Netword ID: HOLLxxxxx
Hide SSID: disabled
Security: WEP
WEP: Enable IEEE 64 bit Shared Key security

WEP key 1: 0A30xxxxxx

Als ik vervolgens op de laptop klik op beschikbare draadloze netwerken weergeven staan er een aantal namen van beveiligde netwerken en een onbeveiligde netwerkverbinding genaamd default. Daar maak ik nu verbinding mee maar ik wil verbinding maken met het beveiligde HOLLxxxxx !! Maar die staat er dus niet bij.... Als ik vervolgens klik op geavanceerde instellingen wijzigen en daarna op het tabblad draadloze netwerken staan er 2: die HOLLxxxx met een rood kruisje er door en de default. Als ik dan klik op die HOLLxxxx en dan op eigenschappen heb ik bij WEP de zelfde sleutel ingevoerd als bij de router! Het vinkje bij de sleutel wordt automatisch toegewezen heb ik uitstaan. Ik weet het nu echt niet meer!! Iemand enig idee hoe ik verbinding kan krijgen via het beveiligde HOLLxxxxx netwerk?

p.s. bestanden en internet delen lukt allemaal wel nu maar ik wil het beveiligd!!

Laatst bewerkt:
Jessy27 zei:
Router: E-tech WGRT04
Laptop is 1 dag oud met Windows xp home

Ik heb het volgende ingesteld op mijn router:

Netword ID: HOLLxxxxx
Hide SSID: disabled
Security: WEP
WEP: Enable IEEE 64 bit Shared Key security

WEP key 1: 0A30xxxxxx

Als ik vervolgens op de laptop klik op beschikbare draadloze netwerken weergeven staan er een aantal namen van beveiligde netwerken en een onbeveiligde netwerkverbinding genaamd default. Daar maak ik nu verbinding mee maar ik wil verbinding maken met het beveiligde HOLLxxxxx !! Maar die staat er dus niet bij.... Als ik vervolgens klik op geavanceerde instellingen wijzigen en daarna op het tabblad draadloze netwerken staan er 2: die HOLLxxxx met een rood kruisje er door en de default. Als ik dan klik op die HOLLxxxx en dan op eigenschappen heb ik bij WEP de zelfde sleutel ingevoerd als bij de router! Het vinkje bij de sleutel wordt automatisch toegewezen heb ik uitstaan. Ik weet het nu echt niet meer!! Iemand enig idee hoe ik verbinding kan krijgen via het beveiligde HOLLxxxxx netwerk?

je moet ssid in ieder geval de eerste keer dat je verbinding wilt maken even enabelen.
als je dan je netwerk hebt ingesteld kan je ssid weer uit zetten
ik zou trouwens niet voor wep maar voor wpa kiezen, die is net even moeilijker te kraken door andere mensen
mocht het niet lukken dan zouden we evt hulp op afstand kunnen proberen

maar er staat hide ssid, als die op disabled staat betekent dat toch dat is dus niet gehide is?

Jessy27 zei:
maar er staat hide ssid, als die op disabled staat betekent dat toch dat is dus niet gehide is?
verrek je hebt gelijk :-)

niet goed gelezen hier :o
even de manual lezen

No problem! Maar heb je enig idee waarom ik geen verbinding met dat andere netwerk kan maken? Ik wil best WPA gebruiken maar ik heb nu al geen verbinding! Of zou je me willen helpen met hulp op afstand? En moet dat dan via de hoofdpc of via de laptop?

Jessy27 zei:
No problem! Maar heb je enig idee waarom ik geen verbinding met dat andere netwerk kan maken? Ik wil best WPA gebruiken maar ik heb nu al geen verbinding! Of zou je me willen helpen met hulp op afstand? En moet dat dan via de hoofdpc of via de laptop?
dat hulp op afstand werkt het mooiste als ik inlog op de pc waar ook een draadloze kaart in zit én die ook in verbinding staat met de router, zo kan ik alle instellingen vlot nalopen
je moet wel msn hebben om hulp op a te gebruiken

De pc is met een draad verbonden met de router en de laptop is verbonden via dat default netwerk, op welke wil je inloggen dan ?

Jessy27 zei:
De pc is met een draad verbonden met de router en de laptop is verbonden via dat default netwerk, op welke wil je inloggen dan ?
op de pc maar eerst, die heeft geen draadloze kaart erin he?

ik heb je een prive e-mail gestuurd... en ben nu ingelogd op msn

Laatst bewerkt:
weet ik niet, heb op je naam geklikt en een e-mail gestuurd

Nou wat er gebeurt is weet ik niet maar ik heb opeens verbinding! Misschien door een firmware upgrade? Jeroen in ieder geval hartelijk dank voor je hulp!

Jessy27 zei:
Nou wat er gebeurt is weet ik niet maar ik heb opeens verbinding! Misschien door een firmware upgrade? Jeroen in ieder geval hartelijk dank voor je hulp!
graag gedaan jessy

ik denk dat inderdaad de oude firmware de oorzaak is geweest; ik zou nog wel even de beveiligting naar wpa/psk zetten als ik jou was :)

Ga ik proberen!

Is er misschien ergens een handleiding waar je dat precies (behalve in de router) allemaal aan moet passen?

Jessy27 zei:
Ga ik proberen!

Is er misschien ergens een handleiding waar je dat precies (behalve in de router) allemaal aan moet passen?
haha
heb je msn aan?
:)

Jessy27 zei:
Nee Jeroen, zit nu op m'n werk.........
sorry, ik werk thuis en vroeg en laat in de middag..... even geen rekening gehouden met normale banen :-)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan