• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Alleen een verzameling van relevante data laten zien

Status
Niet open voor verdere reacties.

nieko

Gebruiker
Lid geworden
20 sep 2002
Het is de bedoeling dat aan de hand van data (in het voorbeeldbestand de kolommen A t/m D)
een takenformulier komt per medewerker per periode met alleen de relevante regels
vermeld.
Het is dus niet de bedoeling dat er een standaard formulier komt met alle mogelijke taken want dan zouden er veel taken opkomen met nul uur wat niet relevant is voor een persoon.

Zou iemand hier iets op weten?

Gr. Nieko

Bekijk bijlage jaartaakformulier.xlsx

Deze in H11 doet dat voor u:

Code:
=SOMPRODUCT(($C$10:$C$100=$F11)*($D$10:$D$100=RECHTS($F$9;1)*1)*($A$10:$A$100=$G$7)*($B$10:$B$100))

Ja dat klopt dan telt Excel, maar het gaat mij erom dat Excel de tekstregels laat zien die alleen in de periode horen. Dus dat Excel de voor- en nazorg in periode automatisch niet laat zien enz.

Doe dan een filter het werk doen, zo bv:
Code:
Sub Uitfilteren()
    Range("A9:D9").AutoFilter
    ActiveSheet.Range("$A$9:$D$59").AutoFilter Field:=4, Criteria1:="1"
    ActiveSheet.Range("$A$9:$D$59").AutoFilter Field:=1, Criteria1:="aa"
    Range("A9:D15").Copy Range("Q5")
    ActiveSheet.Range("$A$9:$D$59").AutoFilter Field:=4, Criteria1:="2"
    ActiveSheet.Range("$A$9:$D$59").AutoFilter Field:=1, Criteria1:="aa"
    Range("A24:D28").Copy Range("U6")
End Sub

Sorry maar ik begrijp niet wat je bedoelt met het stukje VBA. Moet ik een knop maken met bovenstaande opdracht of zo?

Waarom geen draaitabel?
In cel B1 kies je de code en in het tabel verschijnt automatisch de bijbehorende gegevens.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan