Alleen eerste 10 minuten verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

selientje

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 jan 2007
Berichten
2
Hallo,

ik ben niet zo'n computer held dus hoop ik mijn vraag hier beantwoord te krijgen :)

Zo'n 5 maanden geleden hebben we mijn (splinternieuwe) laptop opgenomen in ons draadloos netwerk. Dit ging allemaal goed, tot eergisteren. Ik heb alleen de eerste 10 minuten na het aanzetten van mijn laptop verbinding, dan valt het uit. Ik druk dan op mijn icoontje rechts onderin waar een rood kruis door staat en herstel het dan. Dit lukt dan niet, "Het probleem kan niet worden opgelost omdat de volgende actie niet kan worden voltooid: Verbinding met draadloos netwerk maken. Neem voor assistentie contact op met de beheerder van dit netwerk" krijg ik dan. Mijn moeder weet een soort van wel wat van computers, dus die is het eens gaan uitzoeken, we zitten nu dus op het punt dat we alles wat we konden bedenken al geprobeerd hebben maar het luikt niet!

Soms, heel gek, kan ik wel voor eventjes op de startpagina komen en msn aanmelden als er ook volgens mijn laptop geen verbinding gemaakt kan worden, ook gewoon een rood kruis door het icoontje. Dit valt na een aantal minuten gelijk ook weer uit. Ook kan mijn laptop heel de router niet meer vinden. Ik druk dan op " netwerklijst vernieuwen", hij vind alleen mijn beide buren, zelfs als ik mijn laptop op de grond zet een naast de router! Ik word er nu onderhand helemaal gek van!

Nu hebben we ook al eens mijn netwerksleutel opnieuw erin moeten typen, want die was ineens verdwenen. Dan doet hij het weer 10 minuten, en dan gaat hij weer uit! Dan ligt het weer aan mijn firewall, die instelling verander ik dan. Weer 10 minuten verbinding, en weer weg. Ik kan ook de pc en andere laptop niet vinden. En de hoofd pc kan ook mij niet vinden! Heel vreemd allemaal.

Ik hoop dat jullie mij uit de brand kunnen helpen! :)

groetjes selientje
 
Laatst bewerkt:
Dit kan zijn dat de netwerkkaart wordt uitgeschakeld door windows.
gaan we.
Rechtermuisklik op [deze computer] dan [eigenschappen] , dan tabblad [hardware] dan zoeken naar netwerkadapter(s) die van de wireless verbinding dubbelklikken en dan naar tabblad [energiebeheer] gaan en daar zorgen dat windows hem niet meer uitschakeld.
toepassen en alle schermen weer sluiten.
 
we hebben het geprobeerd, voorlopig doet hij het, de pc en laptops kunnen elkaar weer vinden :D

duimen dat het zo blijft! Bedankt! :thumb:

groetjes selina
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan