• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Alleen Excel verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

tomtom1100

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 nov 2007
Hallo,

Ik werk met software die gekoppeld is aan excel maar dus niet overweg kan met een resente update die ik mogelijkerwijs automatische heb geinstalleerd.

Nu wil ik dus alleen excel verwijderen en weer opnieuw installeren, heb al een aantal poginingen ondrnomen maar je raad het al het lukt me nog niet.

Stel dat ik heel office eraf haal dan ben ik natuurlijk ook al mijn in mail kwijt in office outlook!!.ja toch

Wie kan me helpen om dit op een goede manier op te lossen.

Dank vast,
:thumb:

Welkom bij de Helpmij!

Heel Office verwijderen zonder je mails kwijt te zijn is heel simpel.
Ga naar C:\documents and settings\jou naam\local settings\..... etc. en spoor het bestand outlook.pst op.
Kopieer dit naar een veilige locatie en verwijder en herinstalleer daarna office. Vervang het dan nieuwe .pst bestand door het veiliggestelde .pst en je hebt alles terug. ALLE outlookmappen inclusief je contactpersonen, zelfs de verwijderde mails heb je terug.

Succes!

Laatst bewerkt:
Ga het op jouw manier proberen:thumb:.

Laat wel weten of het heeft gewerkt.

Hoi,

als je de office cd-rom in de pc duwt, kun je per onderdeel aangeven wat geinstalleerd moet worden, of verwijderd.

Suc6

Albatros

Heb dit allemaal gedaan maar blijkt op de een of andere manier niet goed te werken.

Wat is er gebeurd.

Ik heb in eerste instantie de pst bestanden die ik wilde bewaren gecöpieerd en ergens opgeslagen.
Vevolgens heb ik via confi office compleet verwijderd.
Daarna heb ik office weer geinstalleerd, vooraf heb ik wel ingesteld dat ik de update`s niet direct wil installeren. Na de installatie heb ik de opgeslagen pst bestanden op dezelfde plaats gezet/vervangen als waar ik ze had gevonden. Vervolgens wilde ik de mail account gaan instellen, deze was reeds ingesteld zoals het was voor de verwijdering wat volgens mij aangeeft dat MS ergens bestanden bewaard?.

Ook bleek dat mijn adressen en agenda dus niet waren bewaard, gelukkig heb ik een smart phone met alles erop.

Nu gaat het erom dat ik een program heb draaien wat excel gebruikt als basis en deze niet meer werkt door een eerdere update. Deze werkt na al deze stappen nog niet!.

Vervolgens het geheel nog een keer gedaan en ook in het register alle verwijzingen die ik kon vinden naar office en excel verwijderd en weer allen er op gezet. En wat denk je, weer alles het zelfde en weer doet mijn program het niet.

Wat doe ik niet goed hieraan,mis ik iets?

Dan moet er iets anders aan de hand zijn.
Het is echt godsonmogelijk dat Outlook NIET alle gegevens beschikbaar heeft na het terugplaatsen van het .pst bestand.
In dat bestand zit 100% van ALLE mappen / data / contactpersonen.

Even voor de beeldvorming:

je bent naar c:\documents and settings\jouw naam\local....... net zolang totdat je in het mappie Microsoft Outlook zag staan en vervolgens heb je in die map het .pst bestand aangetroffen?
Als je behoorlijk wat verwijderde / verzonden mails hebt inclusief een groot aantal contactpersonen, dan kan zo'n .pst uitgroeien tot wel 30 MB (zoals bij mij)

Als je dan Outlook verwijdert en opnieuw installeert en je OVERSCHRIJFT de dan aangemaakte .pst (die heel erg klein is) met de veilig gestelde, dan MOET alles weer beschikbaar zijn.

Wat de mailinstellingen betreft. Kennelijk wordt dat idd. ergens anders bewaard, vraag mij niet waar, daarvoor is mijn instellingenkennis van Windows mailaccounts te klein.

Om enige zekerheid te krijgen kun je het volgende doen: als je een nieuwe installatie hebt, dan heb je dus een klein .pst bestand. Verstuur in Outlook een mail aan jezelf en zet er een paar toetsaanslagen in.

Hernoem nu eens dat .pst bestand naar .old en plaats een willekeurig ander .pst bestand ervoor in de plaats.
Open Outlook en sluit Outlook weer af. Ga nu eens de truuk omdraaien en noem de huidige .pst old2 en hernoem dat .old bestand naar .pst.
Open Outlook en kijk of de aan jezelf gestuurde mail zichtbaar is in het Postvak in. Zo ja, dan werkt het zoals het hoort, zo nee, dan zijn er op jouw pc vreemde krachten aan het werk.

Alle handelingen met de .pst bestanden verricht je natuurlijk met een NIET open staande Outlook.

Laatst bewerkt:
In basis ging het mij natuurlijk om het verwijderen van alleen excel dit is ondertussen wel gelukt en de applicatie die hiermee werkte doet het weer.

Wat ik me wel afvraag is wat heeft NET framework 2.0 te maken met de werking van excel?
Ik heb dit program moeten verwijderen en nu doet mijn appl het weer als vanouds.

Ik ben toch ook nog benieuwd naar de reden achter de werking van dat gedoe met Outlook, het heeft alleen niet de hoogste prio en ik ga dit dan ook op een later tijdstip doen.

in iedergeval allemaal wel heel erg bedankt voor de goede adviesen :thumb:.

gezonde groet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan