alleen ,,games for microsoft" en cdroms werken

Status
Niet open voor verdere reacties.

markrotterdam

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 jun 2011
Berichten
4
Goedeavond,



Ik heb een aantal maanden geleden mijn laptop, hp pavaliion dv 7 1230 ed geupgraded van Vista naar windows 7. Alles werkt naar behoren, behalve..de dvd/cd-rom speler. Ik kan wel dvd's en cd-roms afspelen, wat dvd-games betreft kan ik alleen dvd-games die het merk ,,games for microsoft" dragen. Ik heb de regedit-truuk al geprobeerd, net als het uitschakelen van de windows-firewall en fix-it. Ook het automatisch afspelen is uitgeschakeld, zodat ik handmatig alles afspeel. Ik zie ergens iets over het hoofd, maar kom er niet achter. Wie heeft de oplossing of een idee hiervan?Hoe voor de hand liggend ook..ik zie het gewoon niet.



Alvast bedankt voor iedere reactie!



Mark
 
Wat werkt er niet als je een andere game laadt? Windows live spelletjes gebruiken misschien geen lokale copieerbeveiliging, dus mogelijk starten die spelletjes zelfs als je geen dvd in de drive hebt?
 
..

De dvd begint te draaien, met een hard zoemend geluid, alsof deze overuren maakt. De dvd-lade gaat dan niet meer open, ik moet de laptop opnieuw opstarten en dan snel de lade openen om de dvd te verwijderen. Ook verdwijnt de dvd-speler uit ,,mijn computer". Om een of andere reden worden games waar ,,games for microsoft" staat wel afgespeeld.Het lijkt dus iets van een beveiliging in windows 7, maar ik kom er maar niet uit.
 
Eerder niet om kunnen gaan met beveiligde DVD's. Wel vreemd dat het specifiek niet werkt met windows 7.
 
Het probleem is nog niet opgelost..het lijkt inderdaad een beveiligingsprobleem te zijn..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan