• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

alleen ingevulde cellen printen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ronvoorhorst

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2008
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag. In het voorbeeldbestandje heb ik een overzichtslijst gemaakt met klanten. D.m.v. hyperlinks kom je op een tabblad voor deze klant. Nu wil ik graag een embalagebon maken voor de chauffeurs, zodat ze weten wat ze mee moeten nemen. Bij "jansen" heb ik een voorbeeld ingevuld. Nu is mijn vraag? Is het mogelijk om het dikgedrukte gedeelte + de rijen waar in de kolom een aantal voor staat netjes onder elkaar af te drukken? In het voorbeeld staat een voorbeeld van een print ter verduidelijking. Door alleen de ingevulde rijen af te drukken is de kans dat de verkeerde embalage mee wordt genomen aanzienlijk kleiner, aangezien dit vaak gebeurt.

En als het eenmaal is uitgeprint is het dan mogelijk om alles weer in orginele staat terug te zetten? Zodat je het niet hoeft op te slaan. en de volgende keer weer gewoon in kan vullen?

Wie kan mij hierbij helpen? Ik kan (bijna) niet met VBA overweg. Alvast bedankt

Met vriendelijke groet,

Ron

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Het kan vrij simpel met een autofilter.
Selekteer de cellen B6 tot D6 en dan > Data >Autofilter
Kies bij B6 voor "niet lege cellen"

Beste Ronvoorhorst ;)

Zie bijlage met filter in tabblad Jansen

Groetjes Danny. :thumb:

Bijlagen

Hallo Danny,

Hartelijk dank. Dit is precies wat ik bedoelde, maar zou je mij nog even kunnen uitleggen hoe je dit gedaan hebt? Zodat ik de volgende keer dit zelf kan maken en niet (overbodig) jullie hulp hoef in te schakelen.

Groet Ron

Ik snapte niet hoe je dat filter ingebouwd kreeg, maar ik ben eruit...

Hartelijk dank daarvoor.

Groet Ron

Dat met dat filter ben ik nu uit. Nu heb ik nog een vraag?

Is het niet verder te standadiseren? Het mooiste zou zijn dat je de aantallen in kunt vullen en als je dan op de printknop drukt dat er dan automatisch gefilterd wordt op niet lege cellen en daarna alles weer wordt teruggezet op alle categorieën.

Groet Ron

natuurlijk kan dat, maar dan moet je met VBA aan de slag. Da's even meer werk (voor mij). Maar wie weet heeft een van de Excelgoeroe's van dit forum zo een macro op de plank liggen.

Laatst bewerkt:
Beste Ron, volgende code stelt een filter in, maakt een afdruk v/d pagina en verwijdert het filter terug.

Code:
Sub Filteren()
    Range("B6").AutoFilter Field:=1, Criteria1:="<>"
    ActiveSheet.PrintOut Copies:=1
    Selection.AutoFilter
End Sub

Mvg

Rudi

Hallo Rudi,

Hartelijk dank voor de code.

Het werkt wel, alleen moet ik eerst de macro inschakelen. Ik heb de code in een module geplaats. Is dit goed?
Is het mogelijk om de macro te activeren op het moment dat ik op de printknop drukt of ga printen?

Groet Ron

Laatst bewerkt:
Dag Ron,
Een beetje knutselen is altijd een uitdaging.
1. Op het blad klanten staat nu een keuzelijst.
2. Je kiest een naam en er wordt een macro uitgevoerd (gaat naar het blad met die naam en zet de filter erop, drukt af en gaat terug naar het blad klanten)
3. Het keuzelijstje met namen past zich aan aan de namen die je in kolom A zet.
LET OP je moet wel een werkblad hebben met dezelfde naam als je in kolom A zet.

Bijlagen

Bernard,

Jouw creatieve knutselwerk is zeer goed...
Maar niet effectief jammer genoeg :(
Het is de bedoeling dat ik een naam in het klantenoverzicht selecteer, naar dat tabblad ga die eerst invul en als ik dan op printen druk dat dan de macro in werking treed met het filter en printen. en daarna het filter weer wordt uitgeschakeld. Ik heb er niet bijgezegd dat de lijst elke verschillend is (mijn fout) ;)...
Zo gauw als ik nu een naam uit de keuzelijst haal, dan wordt er al geprint terwijl er niks is ingevuld.

Hopelijk snap je nu wat mijn bedoeling is....

Ron, bekijk bijlage eens en zie wat je er mee kan

Mvg

Rudi

Bijlagen

Ha Rudi,
Ik ben benieuwd naar je oplossing, maar op een of andere manier wordt die bij mij gedowndload als attachment.php en niet als Excel bestand. Zou je hem even willen sturen naar bernard.de.groot@gmail.com?

Rudi,
't Is toch gelukt. Jouw oplossing is wellicht beter. Ik ging er van uit dat Ron de betreffende lijst al ingevuld had.
Ik leer graag en wat ik niet begrijp is hoe je Cel B1 een macro kan laten uitvoeren. Ik maak altijd een knop met de werkbalk formulieren en koppel daar de macro aan.

@Bernard
Jouw stukje code voor het afdrukbereik was ook een mooie, dus heb ik hem overgenomen in mijn bijlage. Op die manier hebben we beiden ons steentje bijgedragen.:thumb:

Mvg

Rudi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan