Alleen-lezen functie uitschakelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jongerius

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2001
Hallo,

Als ik bij een map de functie Alleen lezen wil uitschakelen ( Al mijn mappen hebben die aangevinkt) , en ik klik op toepassen en ok, en kijk daarna nog een keer dan staat hij gewoon weer aan. Hoe kan dit? Mijn account is gewoon beheerder van de computer

dat hangt ervan af bij welke map je dat wilt doen, als dat een systeemmap is zal dat moeilijker zijn
je kan altij via cmd werken:

ga naar: start -> run (of start -> uitvoeren)
en typ: cmd
druk nu enter
(zwart venster opent zicht)
typ: attrib (typ hier het volledige pad van de map, zonder deze haakjes) -r
druk op enter
nu zou het in orde moeten zijn

vb:

attrib C:\Documents and Settings\Administrator\Mijn documenten\Mijn afbeeldingen -r

veel succes

cmd.exe parameternotatie onjuist

ik heb hetzelfde probleem, maar telkens als ik in opdrachtprompt (cmd.exe) dit recht probeer te zetten krijg ik als foutcode parameternotatie onjuist. Ik heb ongeveer alle mogelijke variaties geprobeerd. Heeft iemand nog tips?

ja, probeer het pad eens tussen dubbele aanhalingstekens te zetten
dat was ik vergeten, wanneer er een spatie in een pad voorkomt stopt cmd met het pad erachter te lezen

dus het zou eigenlijk zo moeten zijn:

attrib "c:\Documents and Settings\Administrator\Mijn documenten\Mijn afbeeldingen" -r

succes

Laatst bewerkt:
bedankt

Ok, bedankt voor je tip! ik ben weer een stap verder. Met als nadeel dat hij de map na Documents and Settings niet kan vinden. Deze map heeft een gewijzigde naam, maar ik weet niet wat het origineel is.. Nog ideeen?

als die map een gewijzigde naam heeft, ga je gewoon op de schijf waarop windows geinstalleerd is kijken hoe deze map heet

of via cmd kan je altijd het commando dir gebruiken

Ok Dankjewel! Ik ben erachter hoe de map heet, maar alsnog krijg ik de instellingen niet veranderd. Als ik dir invoer geeft ie wel aan dat het volume op C geen naam heeft. Is dat het probleem?

lijkt me straf dat de map geen naam heeft, hier staan tenslotte alle persoonlijke instellingen van de accounts in. Dus windows heeft deze map sowieso nodig. Op zich vond ik het al raar dat de naam van de map veranderd was. ik zou gewoon die map terug Documents and Settings noemen, even rebooten en dan opnieuw start->run->cmd
attrib "c:\..."

succes nog

Same probs

Ik heb net hetzelfde probleem...Ik heb alles gebrobeerd wat hierboven staat maar ofwel krijg ik "parameternotatie niet juist "of attrib wordt niet herkend als een interne of externe opdracht, programma of batchbestand" en als laatste "De syntaxis van de bestandnaam, mapnaam of volumenaam is onjuist" echt gek en elke keer heb ik zefde command ingevuld met als enige verschil de aanhalingstekens / spaties enz

Uiteraard ben ik de hoofdbeheerder, ook heb ik geen andere guestaccounts of wat dan ook op de computer. atrrib"C:\Documents and Settings\Black_panther\Mijn documenten\Mijn afbeeldingen"-r dit is het laatste dat ik ingaf en daar gaf hij die syntaxis melding, echt vaag ! (Black_panther is gewoon administrator naam)

Iemand die me kan helpen? Echt gek word ik er van ;)

Alvast bedankt !

Hallo,

Als ik bij een map de functie Alleen lezen wil uitschakelen

Dit heb ikzelf ook 's aan de hand gehad toen ik 'n cache map naar 'n andere partitie wilde verplaatsen en 't lukte met deze opdracht:

attrib -r +s X:\TempAshampoo(voorbeeld) (X vervangen door schijfletter)

Dus: de commando's vóór 't pathnaam en let op de spaties!

Suc6!

Laatst bewerkt:
Hoi,

Bedankt voor de informatie.Hier is het dat ik bepaalde afbeeldingen niet kan laden voor een spel.Alsook gewoon raar dat het steeds terug springt en niet af te zetten valt(voor mijn format geen problemen mee !)

Ik heb de dingen exact ingegevens zoals jij die hierboven voorstelde bv:
attrib -r +s C:\Documents and Settings
Maar pc zegt nog steeds : Parameternotatie niet juist, echt balen -_-

Toch bedankt!
Moest er verder nog iemand een ideetje hebben !

Groetjes,
Esther

schijf alleen lezen

hoi,

ik heb met mijn externe harddisk eenzelfde probleem.
ik kan op mijn laptop gewoon alles met de schijf, aanpassen, toevoegen, verwijderen etc.
maar als mijn vriendin de schijf op haar laptop (mac) aansluit kan ze niets toevoegen en krijgt bericht dat de schijf 'alleen lezen' is.

heeft iemand hier ook een oplossing voor?

zelfde probleem

hoi,

ik heb net hetzelfde probleem
op zich geen ramp
maar ook op men map met favorieten, dus kan ik geen favorieten opslaan!
dit is vrij frustrerend, ik heb alle bovenstaande adviezen geprobeerd maar nix helpt
iemand al een oplossing?

Welkom sentinel8
Het is niet de bedoeling in iemand anders zijn topic een vraag te stellen.
Daarnaast is het topic niet actueel meer.
Je kan een nieuwe vraag stellen, deze gaat op slot.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan