Alleen-Lezen Probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

MadSemtex

Gebruiker
Lid geworden
20 sep 2011
Berichten
53
Ik weet niet hoe lang ik dit al heb, maar kwam er gisteravond pas achter nadat ik iets wilde installeren wat niet lukte omdat sommige bestanden als 'Alleen-Lezen' waren gemarkeerd. Nou heb ik dus een probleem, op AL mijn mappen staat het alleen-lezen kenmerk en ik krijg het er met geen mogelijkheid af.

Dingen die ik heb geprobeerd:
Alleen-lezen verwijderen en toepassen
Alleen-lezen verwijderen en OK
Laptop opnieuw opstarten
http://support.microsoft.com/kb/326549
CMD Command: attrib -s -r C:\(folder locatie)
CMD Command: attrib -s -r C:\(folder locatie) /S /D
UAC uitschakelen

Ik heb echt geen idee meer wat ik nu nog kan doen.. Kan iemand me alsjeblieft helpen?
 
Ben jij wel de beheerder van de computer? Dit is namelijk een van de dingen die nodig zijn om map structuren te wijzigen.
 
Het is mijn eigen laptop, en er is maar 1 account waaronder staat 'Administrator'. Dat is het toch?

EDIT: Ik heb een bestand op mn externe harde schijf gezet, en aangesloten op een computer met Windows XP maar dan kan ik het ook niet veranderen.
 
Laatst bewerkt:
Wat krijg je voor melding wanneer je: Uitvoeren opent, cmd intyped en vervolgens:
attrib -r c:\*.* /s /d intyped

Wanneer je dit hebt gedaan ga dan naar:
Uitvoeren, type in: regedit.exe

Ga daarna na: HKEY_LOCAL_MACHINE > Software > Microsoft > Windows > Current Version > Explorer Hier maken we een nieuwe "dword value" aan. Geef het de naam: UseSystemForSystemFolders Nu doe je rechtermuisknop op het bestand dat je hebt aangemaakt en klik change/verander en vervolgens value 1

Sluit alles af en restart je systeem.

Let wel op: attrib -r c:\*.* /s /d
Die C:\ is de schijf waar je de kenmerken alleen lezen hebt staan, kijk even of dit bij jou ook op de C:\ staat, anders verander de letter na de juiste.

Succes!
 
Laatst bewerkt:
Werkt niet, dat in dat register had ik al een keer geprobeerd, dat stond op de website van Microsoft. Zodra ik attrib -r C:\*.* /s /d intyp, krijg ik een oneindig lange lijst met allerlei bestanden waarvoor staat: Toegang geweigerd. Wat doe ik fout?
 
Lijkt erop dat je toch niet de beheerder bent van de computer. Heb je Windows Vista/Windows 7?

Type dan is in bij Start > Zoeken > cmd > Rechtermuisknop uitoveren als administrator En volg de stappen dan opnieuw.
 
Ik heb dit soort probleem ook. Ik heb alleen-lezen weggehaald, hij heeft het verwerkt, open ik opnieuw de eigenschappen is het weer als alleen-lezen. Dit is bij D:\Username\Mijn Documenten\My Pictures (Heb mijn persoonlijke mappen van C:\ naar D:\ verplaatst) en een map in ProgramFiles.

W7 64bit HomePremium
 
Ik had dat geprobeerd, toen kreeg ik dezelfde error, daarna probeerde ik het opnieuw en toen werkte het wel opeens. Bij de mappen staat nog steeds het vakje alleen-lezen ingekleurd, maar nu heb ik er geen probleem meer mee. Bedankt!
 
Welke oplossing heeft nu geholpen? En als het probleem is opgelost, markeer dit topic dan als "opgelost".
 
Wat krijg je voor melding wanneer je: Uitvoeren opent, cmd intyped en vervolgens:
attrib -r c:\*.* /s /d intyped

Wanneer je dit hebt gedaan ga dan naar:
Uitvoeren, type in: regedit.exe

Ga daarna na: HKEY_LOCAL_MACHINE > Software > Microsoft > Windows > Current Version > Explorer Hier maken we een nieuwe "dword value" aan. Geef het de naam: UseSystemForSystemFolders Nu doe je rechtermuisknop op het bestand dat je hebt aangemaakt en klik change/verander en vervolgens value 1

Sluit alles af en restart je systeem.

Let wel op: attrib -r c:\*.* /s /d
Die C:\ is de schijf waar je de kenmerken alleen lezen hebt staan, kijk even of dit bij jou ook op de C:\ staat, anders verander de letter na de juiste.

Succes!

En dan CMD uitvoeren als Administrator


Bedankt iedereen!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan