Alleen lezen uitschakelen lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Meneer_Marco

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2006
Berichten
26
Beste,

Het 'Alleen lezen' kenmerk de (BU)mappen op van mijn externe harde schijven kan ik niet verwijderen.
Dit heb ik al geprobeerd te realiseren door cmd -> Attirb -r K:\ (etc) /s /d
Dit lijkt even 'iets' te doen maar daarna blijkt in de verkenner dat het 'Alleen lezen' kenmerk nog actief is.

Als ik het via de verkenner probeer kom ik via de rechtermuisknop in het contextmenu en zet ik in via de Eigenschappen het 'Alleen lezen' vinkje uit, daarna klik ik op toepassen.
Dan lijkt het erop dat op alle bestanden in de mappen de Attribs. worden aangepast.
Het 'Alleen lezen' vakje is dan ook uit.
Maar... als ik dan een andere map aanklik en daarna weer terugga naar de map 'die net is aangepast', staat het 'Alleen lezen' vinkje weer vrolijk aan.

Via de microsoft zijn al tips verschenen (http://support.microsoft.com/kb/326549/nl), ook zonder resultaat.

Nu is het op zich niet zo'n probleem dat de backupmappen het kenmerk 'alleen lezen' hebben maar...
Wanneer ik Synctoy gebruik (Echo) worden bestanden die zijn verwijderd op mn C:\ niet verwijderd op de k:\ en wanneer ik bestanden verplaats, worden ze in de backupmap alleen 'erbij gezet' (geen verplaatsing, lijkt meer op kopie). Logisch op zich, alleen lezen sluit verwijderen/verplaatsen uit; maar wel vervelend (de backup is niet identiek aan de originele mappen).

Goed, weer een heel verhaal. Misschien hebben jullie slimme suggesties (of misschien roept dit alleen maar vragen op )

Alvast bedankt voor de reacties en suggesties,

M
 
Laatst bewerkt:
man ik heb het zelfde maar dan met een oude back up.
er staan foto`s op en je ziet bij eigenschappen dat ze wel een bepaalde grote hebben.
maar als je ze opent, opent het programma ze voor een 0,0001 sec en dan sluit hij zelf
af.:mad:

en dat van attrib enz lukt ook niet
heb je jou probleem al opgelost zo ja hoe dan ik word er gek van

damon
 
Eigenlijk is het probleem niet het alleen lezen uitschakelen, maar het niet kunnen verwijderen, begrijp ik.
Gebruik hiervoor Unlocker. Dit programma maakt bestanden vrij die gelockt zijn door het OS, te gebruiken in het context menu.

Handleiding Unlocker
Succes.:thumb:
 
:mad::mad::mad: unlocker werkt ook niet
dat stomme vinkje wil niet uit.
want als je hem uitklikt en op toepassen/ok drukt weigerd hij op alle manieren de toegang
heb je daar toevallig ook iets voor????

damon:p
 
denk niet dat dat het probleem is
het is een cd met een back up van een oude computer van mij die computer heb ik niet meer en de harde schijf ook niet.
de cd zit wel vol maar als je dubbel klikt lijkt hij iets te doen maar dan gaat hij zelf uit.
ik kan nix kopieeren dus zo`n overdrachtspomp werkt ook niet
denk niet dat het nog doet want zo`n computer zaak zei dat hij niet goed was gebrand.

damon
 
ook in mappen op de 'c-schijf'

Hallo,

Dank voor de reacties en het meedenken. (B)lijkt toch lastiger dan gedacht.
Ik kom het 'probleem' nu ook tegen bij reguliere mappen op de 'c-schijf'. Ik heb alle rechten van de mappen maar het vinkje wil echt niet weg...
Microsoft zegt hierover: http://support.microsoft.com/kb/256614
(maar ja... dat is ook weer een workaround, geen oplossing dus). Ik heb de workaround al wel even geprobeerd, maar lijkt geen verschil te maken.

Ook heb ik getracht om Synctoy te laten uitvoeren met Administrator-rechten. Dat leek even goed te gaan, maar nu zie ik bestanden op mn Ext. HD die echt verwijderd hadden moeten zijn (via synchroniseren).

Tegen beter weten in denk ik erover een ander programma voor synchroniseren te gaan gebruiken. Wellicht dat het doel dan bereikt wordt, maar het probleem blijft bestaan.

Keep you posted,

Marco
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan