Alleen lezen wil er niet af

Status
Niet open voor verdere reacties.

krooked rider

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2006
Ik heb foto's op een SD kaart gezet vanaf een laptop naar een digitalecamera ik had geen USB stick bij me en dacht dat het zo wel moest lukken:).

Nu wilde ik de foto's weer op mijn eigen computer zetten, maar dat lukte alleen door deze te kopieëren. Verwijderen en knippen weigert die uit te voeren, omdat hij zegt dat het alleen lezen is. Nu heb ik dat ook al uit proberen te schakelen door alleen-lezen uit te zetten en archief aan.Het knopje 'lock' van de SD kaart heb ik ook al op unlock en lock gehad.

Heel veel verder reikt mijn kennis van dit soort zaken niet, dus wie o wie snapt hoe dit verholpen kan worden????

Hoe sluit je de SD kaart aan je computer? Via de camera met USB kabel, of direct in de computer?

Als je de SD kaart in de camera hebt zitten, kan ik me voorstellen dat de camera het wissen blokkeerd. Dan kun je beter proberen eerst de foto's te kopiëren naar je computer, en daarna op de camera de foto's te wissen. Of na het kopiëren van de foto's, in het menu van de camera het schijfje te formatteren (als dat tenminste de enige foto's zijn die erop staan, en kunnen worden gewist, want bij formatteren wordt ALLES van het kaartje afgehaald)

Laatst bewerkt:
Hee bedankt voor je reactie, de foto's zijn eraf en dat was ook de bedoeling:D Het probleem lag waarschijnlijk bij een map die ooit op de kaart was gemaakt waar de foto's in stonden. Die map is na het formateren verwijdert, ik dacht dat die map een standaard map was, dus had daar het probleem niet gezocht :p

Bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan