Alleen lokaal en geen internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeroen05121980

Gebruiker
Lid geworden
18 jun 2010
Hallo allemaal,

Ik zit met het volgende probleem, onlangs heb ik een nieuwe router gekocht (Netgear), omdat ik veel problemen had met de oude. Nu hebben wij thuis een draadloos netwerkje met een standaard UPC modem, die Netgear router en 2 laptops.
Nu kan ik op laptop van mijn vriendin probleemloos draadloos internetten, alleen op mijn laptop kan ik dat niet (wel gewoon via een LAN verbinding). Hij geeft dan aan dat ik alleen op ''LOKAAL'' kan en niet op lokaal en internet.

Wat kan dit zijn.? Moet ik wat aanpassen in de instellingen van de router...of is mijn netwerkkaart kapot..?
Sorry , ik kan niet meer informatie geven, want ik zit nu op mijn werk.

Groeten,

Jeroen

Goedemorgen,

Welkom op Helpmij,

Neem aan je je de beveiliging code goed hebt staan bv wpa2 etc kijk anders even op het notebook van je vriendin hoe hij daar is ingesteld.

Ja, dit heb ik wel goed staan, wat ik zelf een beetje denk is dat op mijn laptop een ''ouder'' type netwerkkaart zit.
maar zelf heb ik er natuurlijk niet zoveel verstand van...kan dit het probleem veroorzaken..?

Jeroen

Hoi,

Zal je toch even moeten vermelden om welke notebook (wirelesskaart) het gaat maar denk het niet of hij moet defect zijn dat is wat anders.
Maar aangezien je wel op de router komt lijkt mij dat hij niet defect is, wachtwoord ook goed ingevoerd?

nee, dat kan het probleem niet wezen, jij krijgt wel netwerk zeg je, dan kan het al niet aan je harware liggen.

kijk eens of je op je router kan komen, wanneer je draadloos de melding krijgt: Alleen lokaal..

EDIT:\\ Modag was me voor :)

Oke, dus als ik het goed gebrijp moet ik mijn LAN kabel uit mijn laptop halen, verbinding maken met mijn draadloze netwerk en dan proberen in te loggen op mijn router.?

Dit ga ik proberen als ik thuis ben, zal rond 13 uur zijn....Bedankt iig tot zover.
Is er nog meer informatie wat nuttig kan zijn voor jullie..?

Gr,

Jeroen

nou, er gat duidelijk iets fout tussen de koppeling van jouw laptop naar je draadloze router. en als jij je router wel kan vinden, kan ik al een stuk meer :) dus doe dat eerst maar even, en post dan je vorderingen ;)

Hoi,

Goed plan vanavond even alles controleren en ik zou toch ook even de instellingen vergelijken met die van je vriendins notebook:thumb:
En we houden je in de gaten :d

Hallo allemaal,

Net even de 2 laptops met elkaar vergeleken, alles is hetzelfde ingesteld, en ook op de router is alles hetzelfde ingesteld.
Ik kon geen verbinding maken met mijn router, maar zodra ik weer via de LAN verbinding probeerde, kon ik er wel bij.
Ik heb wel verbinding met het netwerk maar dus nog niet met het internet....help.!!

Dus heel simpel, 1 netwerkje, 2 laptops, 1 laptop foutloos internet, 1 laptop geen internet maar wel netwerk. wachtwoorden ed is allemaal gecheckt en zijn allemaal hetzelfde...wie o wie...:p:p:p

Er zijn 2 mogelijkheden:

Je laptop heeft een B netwerk en die kan niet aan een N router (ik heb hetzelfde probleem)
Je hebt de MAC beveiliging ingesteld. Dan krijg je wel verbinding met de router maar niet met internet.
Open je dosbox en typ : ipconfig /all
Je krijgt dan allerlei informatie en ergens staat een rij getallen. dat is het MAC adres dat je in je router moet invullen.

En waar in de router moet ik dit dan invullen, ik weet hoe ik in moet loggen, maar waar moet ik dan mijn MACadres neerzetten.?

En heeft dit geen gevolgen voor de laptop van mijn vriendin, die wel gewoon goed kan internetten, ander heb ik een probleem thuis...:D

Nog even wat meer info....

Het gaat hier om een standaard UPC modem, met een Netgear N300, beide laptops lopen op Windows Vista....

1 laptop is een Acer Aspire 5738Z deze werkt perfect.

de probleemlaptop is een Toshiba Satellite A300....

Wie kan mij helpen...

Oke, ik heb net even gekeken, maar mijn MAC adres staat al in de lijst, en is dus al toegevoegd... :confused:

Net ook even een testje gedaan, en als ik de beveiliging WPA2 er af haal, kan ik wel draadloos internetten.....:shocked:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan