Alleen lokaal netwerk bij vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

bernadette

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2002
Berichten
255
Mijn zoon woont sinds kort in een studentenhuis en heeft daar 'gratis' internet.
Als we hem aansluiten op het netwerk krijgt hij alleen maar lokaal netwerk dus hij kan niet het internet op. Hij heeft Vista.
Sluit ik mijn laptop met xp aan dan heb ik wel internet.
Hij kan wel met zijn computer een onbeveiligd netwerk van een ander op dus hij kan wel met zijn computer het netwerk op.
Thuis gebruiken wij een draadloze router en daar is het ook geen probleem.
Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?
 
Al een nieuw draadloosnetwerk aangemaakt met de juiste gegevens.?
 
We hebben al geprobeerd een nieuw netwerk aan te maken.
Het moet trouwens niet draadloos.
Maar dan krijgen we de bijgesloten melding.
 

Bijlagen

  • internetfout.jpg
    internetfout.jpg
    78 KB · Weergaven: 51
Nog steedsniemand die hier iets op weet?
Ik heb al heel het internet afgezocht maar er staat nergens een oplossing.
Moet ik nu Vista van de computer halen en er gewoon xp opzetten.
Dan doet hij het waarschijnlijk wel, maar het moet toch ook lukken met Vista.
 
Mijn zoon heeft zijn laptop mee naar huis.
Als ik thuis bedraad wil internetten maakt hij ook geen verbinding. Alleen lokaal.
Draadloos doet hij het ook hier uitstekend
 
Al nieuwe drivers voor de netwerkkaart geprobeerd?
 
Ik ben thuis bezig geweest weet niet wat ik heb veranderd maar had nu opeens wel bedraad internet.
Bij hem op de kamer geprobeerd maar daar lukt het nog steeds niet
 
Dus hij kan op zijn studiekamer wel op een onbeveiligd draaloos netwerk komen maar niet op het draadloosnetwerk van het studiehuis.
Dan zal die het draadloosnetwerk waar die op in wil loggen eens opnieuw aan meoten meaken met de juiste gegevens van het netwerk.
 
Het studentenhuis heeft geen draadloos netwerk maar een bedraad netwerk en daar komen we niet op want dan geeft hij die foutmelding.
 
Dan moet je de problemen zoeken in het netwerk van het studiehuis kabels wel goed, worden de pc's soms aan gemeld met het mac adres van je netwerkkaart in de router enz. even informatie in winnen bij de eigenaar van het netwerk,
Of zelf een proberen met eerst een andere kabel of bij iemand waarvan het netwerk wel werkt.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan