Alleen Lokaal netwerk Windows Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.
1 apparaat dus.
Resetten is de enige mogelijkheid ( met alles afgekoppeld).
Aanmelden.
De key heb je onderop.

inschakelen en een minuut of 10 wachten.

Dat werkt dus ook niet. Dat heb ik al 3 x gedaan. Het probleem ligt denk ik niet in de modemrouter maar in de computer bij een instelling oid. Want deze laptop waar ik dit mee stuur zit wel gewoon op het draadloze internet.

Het enige wat je kan doen ( maar ik meen dat je al gedaan hebt):

Stuurprogramma van draadloze netwerkkaart verwijderen ( apparatenbeheerr).
Herstarten.
Drivers voor draadloze netwerkkaart opnieuw installeren.
Als je netwerk gevonden wordt type Thuis kiezen.
Clicken op icon en laten zoeken naar draadlzoe netwerkkaart en aanmelden met key etc.

Anders rest de Ziggo Helpdesk, zo er geen andere oplossingen hier meer komen.

Hoi,

EWV3200 is een 'nieuw' product van Ziggo en er zijn nog al wat problemen met de installatie en het gebruik. Dat heeft dus niks met Vista te maken ....
Die 'gratis' monteur had je gewoon verder moeten helpen. Ik denk dus dat je de dupe bent van de slechte service van Ziggo.

Probeer nog het volgende.
Zet beide laptops uit en ook de modem/router van Ziggo.
Zet na zo'n halve minuut eerst de modem/router van Ziggo aan en wacht tot die volledig online is.
Probeer nu alleen de Vistalaptop uit en kijk of er verbinding is.
Lukt dit nu wel, dan zijn er twee mogelijkheden: de xp-laptop werkt ook en het probleem is dus opgelost.
Nu werkt de xp-laptop niet draadloos en dan ligt het aan het apparaat van Ziggo.

Neem dan contact op met Ziggo en vertel ze wat er aan de hand is, namelijk dat je van het begin af aan slechts met één laptop draadloos internet hebt, ondanks de installatie door een monteur.
Eis een 'gewoon' modem (w.s. van Arris) en koop zelf een router .... dan ben je van een hoop gezeur met Ziggo af !!

Laatst bewerkt:
Hoi Tee, met een streepje op de e... (Kan ik ff niet vinden op bb)

Als het goed is komt die monteur vandaag weer.... Maar wat jij beschrijft, zo was ik begonnen, omdat ik op mijn xp laptop helemaal geen internet kon
krijgen. Het gedeelte wat ik niet snap is dat ik in de modemrouter wel zie dat PC is aangemeld, de vistalaptop. Met macadres etc!

Groetjes

Opgelost. Er stond dus idd iets in de modemrouter niet goed WPA2-PSK moest alleen op AES omdat ie een conflict maakte?! Tsja...overigens niet dankzij de monteur die dus niet even belt dat ie voor de deur staat!

Hoi,

Geweldig dat je/jullie het zelf hebben opgelost.
Overigens alsnog wel vreemd, want die encryptiesleutel mag op zich niet uitmaken als het om de verbinding met internet gaat.
Zodra je de juiste 'sleutel' hebt ingevoerd en verbinding hebt met de router (dus een netwerk-verbinding) zou je in principe ook een internet-verbinding moeten hebben .... tenzij het in de modem toegewezen ip-adres, nog dat van de xp-laptop was. Vandaar dat ik adviseerde om de modem/router eens helemaal uit te zetten .... etc.
Kortom: het blijft een vreemd verhaal met die EWV3200 van Ziggo ....

Laatst bewerkt:
Eilandmeissie ik heb exact dezelfde problemen. de router deelt wel IP adressen uit (11 voor XP laptop en 12 voor Vista laptop). eerst wel internet maar opeens weg en wat ik ook probeer ik krijg alleen lokaal verbinding.
Ik heb in de router de wijziging angebracht naar alleen AES maar dit geeft geen verbetering. Weet jij wat de instellingen zouden moeten zijn?
bvd Tom

Same here... // Ziggo modem // vista alleen lokaal

Nu ja, bijna hetzelfde dan.

1 desktop - wired - win7 : geen probleem
1 laptop - wireless - winXP: geen probleem
1 laptop - wireless - Win Vista - alleen lokaal netwerk.

modemrouter van Ziggo (een alles-in-één-device).

ben al een tijdje aan het puzzelen met de instellingen en de wanhoop nabij.
Frustrerende is dat het aan Vista (b)lijkt te liggen, maar een heldere oplossing (naast Vista eraf en XP er op) -nog- niet voorhanden is.

Iemand een oplossing of idee?

Bedankt!

Open graag een eigen item.
Dan krijgt het de aandacht.
Nu staat in een oud item en valt niet op.

opgelost bij mij

ik had excact hetzelfde probleem
Het volgende gedaan:
-In het ziggo modem bij wireless primary network wpa/wpa2 encryption op AES zetten
De setting moet op de PC hetzelfde zijn. Hij deed het na restarten van het modem nog niet.
-Bij start-configuratiescherm-apparaatbeheer onder netwerkadapters de wifi adapter helemaal verwijderen.
Daarna de PC opnieuw opstarten. Hij ziet dan een nieuw stuk hardware waar hij de laatste versie software van installeert.
Joepie daarna werkte hij (niet vergeten met het knopje de WIFI in te schakelen)

usb stick in een andere wel werkende computer stoppen. download updates van je ontvanger opvragen en op de usb stick zetten. deze in de niet werkende stoppen en updates installeren.
ziggo wil alleen maar de allernieuwste progjes hebben. ik ben er uren mee bezig geweest. bedankt ziggo.

Een kennis van me heeft ook de nieuwe modem/wifi van Ziggo icm Vista.

Op geen enkele manier krijg ik een IP adres toegewezen, BEHALVE als ik de beveiliging uitzet. Ik heb nu een router er achter gehangen en nu werkt het wel draadloos.

Maar ik wil die router wel terug hebben.

ik heb een sweex stick. bij sweex heb ik de nieuwste drivers op een usb stick gezet en toen op mijn niet werkende
verbinding gezet. drivers gedownload en toen werkte het.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan