Alleen lokaal toegang

Status
Niet open voor verdere reacties.

Icegold

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2008
Hallo, sinds een paar dagen heb ik problemen met mijn internetverbinding. Ik heb thuis 2 laptops,waarvan ik er met 1 gewoon verbinding heb met internet zodra ik mijn netwerkkabel erin doe, en de andere laptop geeft aan dat ik alleen lokaal toegang heb.
Wat zou dat eventueel kunnen zijn, aangezien ik er helemaal niets meer van snap !! :eek:
Wie kan mij helpen en een aantal tips kwijt !!

Twee links gevonden. Kijk er maar even, misschien dat het wat helpt.
Link en nog een link.

Lokaal toegang

Bedankt voor je reacite !

Echter heb ik dit probleem niet eens met een draadloze verbinding, maar gewoon met mijn vaste kabelverbinding.

Zodra ik mijn laptop aansluit op mijn kabelverbinding, dan geeft de computer aan dat ik alleen lokaak toegang heb.

Sluit ik de kabelverbinding aan op mij vaste computer, dan heb ik niets geen problemen en kan ik probleemloos het internet op.

Wellicht is het een instellingprobleem om mijn laptop.......alleen wat zou dat kunnen zijn ??

Alvast bedankt voor ieders hulp !

Hallo,

Sinds Woensdag krijg ik op mijn laptop de melding ''alleen toegang lokaal'' bij het starten van internet. Dit terwijl ik de voorgaande dagen ( weken en maanden ) gewoon het internet op kon ,en de melding ''toegang lokaal en internet '' had op mijn laptop.
Inmiddels heb ik mijn router uitgezet ( omdat ik dacht dat het aan de router lag ) en heb de router elders getest. Resultaat: De router werkt gewoon perfect.
Nu heb ik thuis ook een vaste computer, en daar werkt het internet perfect op. Maar......... zodra ik mijn laptop aansluit op de netwerkkabel die normaal in de vaste computer zit, geeft de laptop eveneens ''alleen lokaal toegang'' aan.
Nu heb ik het gevoel dat er iets ''niet pluis'' is met mijn laptop...althans.....dat dacht ik dus.
Ik heb mijn laptop meegenomen naar een kennis, en daar had ik direct internetverbinding ( zowel draadloos als op de netwerkabel.
Nu heb ik voor de zekerheid mijn laptop naar de fabrieksintellingen teruggebracht, in de hoop dat dat iets zou helpen.
Hoopvol deed ik de netwerkkabel in de laptop, en wederom geeft de laptop aan ''alleen lokaal toegang''. Om alles uit te sluiten nogmaals naar de kennis geweest, en weer direct verbinding met het internet, zowel draadloss als met de netwerkkabel.
Ik begin er onderhand redelijk moedeloos van te worden, aangezien ik er voor mijn gevoel alles aan gedaan heb. Nu hoop ik dat er hier iemand op het forum is die mij misschien nog een suggestie kan geven, zodat ik ook weer op mijn laptop kan internetten !

Ps. Ik heb een kabelmodem van UPC

Alvast bedankt voor de hulp !!!!

Hallo,

Voordat ik naar mijn kennis ga, even het volgende.
Wat kan dan de reden zijn dat ik met mijn vaste computer wel op internet kom, en als ik dezelfde netwerkkabel gebruik om mijn laptop alleen lokaal toegang heb.
Ik heb UPC ook gebeld, en kreeg als antwoord dat ik op mijn UPC modem gewoon internetsignaal heb. ( wat dus ook waar is gezien mijn mijn vaste computer )

Bedankt,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan