Alleen lokaal verbindgen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Naatz

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2011
Hallo,

Sinds begin deze week krijg ik op mijn netwerk thuis alleen lokaal verbinding. Voor zover ik weet is er niks aan de verbinding en niks aan mijn laptop veranderd. Ik woon in een studentenhuis, en ben de enige met dit probleem (de andere studenten hebben wel nieuwere laptops). Op mijn universiteit heb ik nog wel gewoon een werkende draadloze verbinding.

Mijn Ipv6 ,Ipv4 en DNS staan ingesteld op automatisch ophalen/toewijzen. En een bekend probleem waar er een fout zit in "HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters\Interfaces\{GUID}" is het helaas ook niet.

Ik zit nu op een ander netwerk dus kan geen Ipconfig van het betreffende wireless geven, maar ik weet nog dat daar hetvolgende uitkwam:

Ip begon met 169.xxx.xxx (wat volgens mij al een indicatie is van dat er iets fout gaat?)
Bij een ipconfig /renew kreeg ik een error

Ook heb ik mijn systeem al teruggezet naar wanneer mijn internet wel normaal werkte, en heb de router gereset.

Iemand nog ideeën die zouden kunnen helpen?

Alvast bedankt,

Michiel

Als je een 169 krijgt is de kans toch groot dat het bij de router ligt. Als je jezelf een vast adres in de juiste range geeft werkt het dan wel? Ik neem aan dat je wel een verbinding krijgt?

Ga ik proberen, bedankt!

Hoe kom ik er achter wat voor vast adres ik kan opgeven?

Dat is afhankelijk van je router instellingen. Meestal is het 192.168.1.x of zo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan