Alleen ''lokaal'' verbonden met internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

boongoon

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 nov 2011
Hoi!! Ik heb de experiabox van KPN met glazvezel vandaag binnen, alles werkt prima, behalve met mijn laptop :(

Als ik via draadloos verbind met het wifi netwerk krijg ik te zien dat deze alleen ''lokaal'' verbonden is en ik dus niet op internet kan. Als ik het kabeltje in de laptop doe kan ik wel op internet (dan ben ik lokaal en internet verbonden).

Ik heb ook gekeken op internet en daar zeggen dat ze dat ik mijn draadloos netwerkadapter (Atheros AR5007EG) moet updaten. Dit heb ik geprobeerd via het automatisch updaten via windows en windows zegt dat er geen nieuwere updates beschikbaar zijn. Ik heb een Acer Aspire 7220. Ik heb gezocht naar drivers op internet via atheros.cz, daar staan wel nieuwere op maar ik heb geen idee hoe ik die moet installeren (driver zit in zip mapje met .dll en .cat en .sys bestanden)

Ook heb ik gekeken naar WEP instellingen maar daar kom ik ook niet uit.
Ik kom er niet uit!! :((((((

Ik heb ook experiabox.

Echt kl*te dingen.

Mijne was vorige week ook lokaal verbonden.

Kijk is bij netwerk properties of de IP staat op Obtain Auto en ook bij de dns.

Die moet ej op auto zetten.

A

Ik heb ook experiabox.

Echt kl*te dingen.

Mijne was vorige week ook lokaal verbonden.

Kijk is bij netwerk properties of de IP staat op Obtain Auto en ook bij de dns.

Die moet ej op auto zetten.

A

Hoi daniel! bedankt voor je reply!! maar bedoel je de netwerk properties bij H220N op internet of op de computer? want ik kan die niet vinden.

Mvg,

Boontje

Ga naar: Control Panel\Network and Internet\Network and Sharing Center

Bij Connections zie je Netwerk 2 staan.

Daar druk je op en dan Properties.

En dan Ip4 en dan IP en DNS op obtain Automaticly

Ga naar: Control Panel\Network and Internet\Network and Sharing Center

Bij Connections zie je Netwerk 2 staan.

Daar druk je op en dan Properties.

En dan Ip4 en dan IP en DNS op obtain Automaticly

Ik heb dan vista in het Nederlands maar ben daar dus gekomen, heb op IPv4 geklikt en dan eigenschappen en daar staat dat alles al automatisch wordt opgehaald.. IP en DNS worden al automatisch opgehaald :confused:

Beste Boongoon,

Ik zou proberen het tegenovergestelde te doen als wat eerder werd voorgesteld. Als u namelijk wel lokaal bent verbonden, maar niet naar buiten komt (dat suggereert de melding), dan is de kans groot dat de DNS adresgegevens niet automatisch worden doorgegeven.

een manier om dit te achterhalen is de volgende handeling uit te voeren:

start ->uitvoeren (of windows toets + R) en dan "CMD" invoeren en vervolgens op uitvoeren klikken. In de command box vervolgens eerst een ping opdracht uitvoeren met een DNS naam, bijvoorbeeld: ping www.google.nl . Als het goed is moet dit geen resultaat geven.

Vervolgens kunt u de opdracht als volgt ingeven: ping 66.102.13.104 . Als dit wel een response oplevert, wordt blijkbaar de DNS niet gevonden.

De uiteindelijk stap die voor de oplossing kan zorgen is het handmatig opgeven van zowel het ip adres als de dns adressen. Deze zijn te verkrijgen via het commando ipconfig /all

Hoe dit precies ingesteld moet worden kan u hier vinden: http://www.snelrennen.nl/ip/

Veel succes!

Met vriendelijke groet,

Sander
PCHulpNederland

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan