Alleen lokaal verbonden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Helaas, ook dit is niet de oplossing. Ik had het netwerk verwijdert en aangezien ik de adapter niet kon verwijderen heb ik m uitgezet, de computer herstart en de adapter weer aangezet. Daarna stelde ik het netwerk opnieuw in, maar hij doet weer hetzelfde als daarvoor..

Enige wat je bij de verwijdering had moeten doen is ervoor zorgen dat het stuurprogramma niet (mee) verwijderd werd, maar de verwijdering zelf wel doorzetten.
Probeer de instructie nog eens, want mijn 'gokje' heeft geen enkele zin als niet ook het apparaat in Apparaatbeheer verdwijnt.

Tijs.

Hmm ik had de adapter verwijdert en nadat hij opnieuw was opgestart installeerde de computer de adapter gelijk
Maar nog geen resultaat jammer genoeg

Dat is jammer... Het gokje heeft dus niet gewerkt.

Ik (en hopelijk anderen op het forum ook) zal even nadenken welke opties je nu nog hebt. Zal wel een ingreep in de registry worden, denk ik zo.

Doe het volgende op de laptop (=exporteer enkele registersleutels met onderliggende waarden):
a. Open een CMD-venster "Als Administrator"
b. In het CMD-venster:
reg.exe export HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Network C:\hklm_network.txt
reg.exe export HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\services\Tcpip C:\hklm_tcpip.txt

Kopieer daarna C:\hklm_network.txt en C:\hklm_tcpip.txt naar je bureaublad en maak een .zip bestand met beide kopieën er in ingepakt.
Upload het .zip bestand met je volgende posting.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Toch nog alvast iets (geen idee of je dat al geprobeerd had):
Maak via wifi verbinding
Rechtsklik op het (wifi) netwerksymbooltje rechts onderin (links van de tijdmelding) en kies voor Problemen oplossen
Mogelijk kan de Probleemoplosser een oplossing voor je maken.

Tijs.

En nog een suggestie:
a. Vink IPv6 uit in de Eigenschappen van de Wifi LAN verbinding (dus via ncpa.cpl )
b. Open een CMD.exe "Als Administrator"
ipconfig /f
nbtstat -R
nbtstat -RR
netsh int reset all
netsh int ip reset
net winsock reset

Accordeer foutmeldingen, en herstart de laptop. Kijk of het helpt.

Overigens meen ik me te herinneren dat je een Atheros AR5007 te hebben. Indien ja: Ik zie hier dat een driverupdate het probleem mogelijk verhelpt.

Tijs.

Laatst bewerkt:
En nog een suggestie (vergezocht en 'oud', dus niet super kansrijk):
[Windows-toets]r toetscombinatie -> services.msc
Kijk of je een service tekenkomt met deze naam:
"##Id_String2.6844F930_1628_4223_B5CC_5BB94B87 9762 ##"
[of vergelijkbaar, maar in ieder geval beginnend met ##.]
Dubbelklik erop en klik op Stop
Klik op Toepassen
Zet het opstarttype op "Uitgeschakeld"
Klik op OK.
Herstart de laptop. Kijk of het beter gaat.

Tijs.

Jaaaaa! ik heb de driverupdate gedaan en na het installeren doet draadloos internet het!!! Wat super fijn dit!! Echt Tijs enorm bedankt voor al je hulp en je supersnelle reacties!!
Mijn computer zei telkens als ik opzoek ging naar nieuwe updates oid dat de adapter voorzien was van de nieuwste versies, maar dus niet.
Nu hopen dat hij het blijft doen haha!
Echt bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan