Alleen netwerk via switch

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ringman

Gebruiker
Lid geworden
17 jun 2003
Berichten
18
Ik zit met het volgende probleem:

Ik heb mijn internetaansluiting gedeeld via mijn adsl modem / router. 1 pc (win200) en een laptop (win98 draaien direct vanaf die router.

Omdat ik op de boven verdieping met meerdere systemen werk, heb ik een switch geplaatst. 1 pc (winXP) draait perfect via die switch, en nog een andere laptop(win XP) ook! Maar als ik de XP laptop direct op de router aansluit gaat het mis! Dan zegt windows XP dat de netwerkkabel niet is aangesloten. Zet ik de switch er weer tussen, dan werkt ie perfect!

Alle andere systemen werken perfect met of zonder switch. Ik wil dat die XP laptop dus ook direct vanaf de router draait (dus zonder switch), zodat ik op elke verdieping toegang heb tot het netwerk..

Wie helpt mij uit de brand!
 
je heb toch juiste netwerk kabel gebruikt??
 
Welk type switch gebruik je
 
Auto dhcp

heb je alle ip adressen auto toe laten wijzen, het lijkt er een beetje op dat hij dan niet het juiste ip adres kan vinden waardoor hij een foutmelding geeft.

Of zit ik er nu helemaal naast.

grtjs jjw
 
Het is een sweex switch Lan 8 ports. Ik gebruik de netwerkkabel die op alle andere computers wel werkt! Op mijn werk werkt de laptop ook alleen via een switch, dus ook niet direct op de router...
 
Probeer het dan eens met een cross-cable


groetjes speedtouch
 
Laptop

uiteraard mag ik er vanuit gaan dat de laptop ook geconfigureerd staat als alle adressen auto vinden in de netwerk instellingen.

Ik vindt het toch maar vreemd klinken dat een netwerk kaart alleen achter een switch werkt daar er eigenlijk niet veel verschil is tussen een switch en router, op wat instellingen na uiteraard maar het doel is hetzelfde.

grtjs jjw
 
ja, ik vind het ook vreemd. Een crossed cable werkt ook niet! Echt vet vaag allemaal! Heb elk systeem gestest direct op de router, en indirect via de switch, allen met dezelfde netwerkkabel. Alle systemen werken. Alleen de laptop doet het alleen als ik er een switch tussen heb zitten!
 
Verwijder de netwerk verbinding eens geheel van die laptop, en maak met de wizzard een nieuwe aan.

Eventueel ook pci-kaart opnieuw installeren.
Alle gegevens automatich ontvangen.
 
Werkot ook niet, helaas...

Heb nu alles eraf gegooid en opnieuw geinstalleerd, maar blijf met hetzelfde probleem zitteN! Iemand nog tips???
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan