Alleen normaal doorstarten na Ctrl+Alt+Del ? (met screenshots)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vincentos

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2009
Hallo!

Ik zit met het volgende probleem.

Sindskort start mijn Acer Desktop met Vista nogal vreemd op. Op de onderstaande foto is te zien welke melding er in het scherm verschijnt.

29qmp9g.jpg

Wanneer ik Ctrl+Alt+Del gebruik start hij overnieuw op en gaat hij wel gewoon door naar Windows.

2w2g02f.jpg

Enig idee hoe ik van deze melding af kan komen?

Goedemorgen,

Volgens mij wordt je hd niet gezien staat de opstart volgorde wel goed in de bios bij boot priorytie (of zoites)

Eerlijk gezegd heb ik geen idee of dat goed staat.
Waar kan ik dat eventueel nakijken?

In ieder geval bedankt voor de snelle reactie :thumb:

Hoi,

Door bij het opstarten een op del te drukken kom je in de bios en dan zal je die even door moeten bladeren naar boot of Boot priorytie (of zoiets) en daar de hd als eerste moeten zetten en afsluiten met f10 dan zou het goed moeten gaan. ga er wel even van uit dat je 1 hd hebt.

oke! Dan ga ik dat vanavond direct uittesten.

Ik heb 2x een HD van 500MB. Een daarvan is weleens vervangen door Acer.
Alvast bedankt voor de tip!

Hoi,

Ja dan wel even goed kijken waar de os op staat. succes

Hmm, helaas.

Na het veranderen van de manier van opstarten (nu eerst Nvidia, daarna HD) krijg ik nog steeds dezelfde melding.

Heeft iemand nog een andere oplossing?

Onlangs de drivers van de videokaart geupdate. Echter heeft dit ook niet geholpen.

Waar kan het anders aan liggen?

Groeten,

Wat is er eigenlijk aan vooraf gegaan voordat dit probleem zich voordoet? Dat is belangrijk voor de probleemoplossing...

Ik heb wel 'n paar tips waarmee je aan de slag kunt gaan. Zorg evt. voor een 80-aderige IDE-kabel. (Zie bijlage) Heb je 2 schijven? Controleer 'Master'- en 'Slave'-instellingen van de twee harde schijven, waarbij de boot-harddisk als 'Master' (en de andere harddisk als 'Slave') aangesloten is. De kans is overigens groot dat er nog steeds problemen blijven..

In dat geval zorg je er voor dat de boot-harddisk als énige IDE-apparaat (op de eerste (= 'primary') IDE-interface) wordt aangesloten.
De andere harddisk plaats je naast de DVD-ReWriter op de tweede (= 'secondary') IDE-interface wordt aangesloten. Op deze manier werkt het namelijk altijd...

En heb je in de BIOS Setup gecheckt hoe de harde schijven worden aangestuurd?
En is de batterij die het CMOS onder stroom houdt nog wel goed?

Als het BIOS z'n instellingen namelijk kwijtraakt, dan moet tijdens de 'Power On Self Test' worden gekeken naar de eigenschappen van de harde schijven.

flatcable.jpeg

Laatst bewerkt:
Als daarna opstarten vanaf de HD lukt, maar er toch nog opstartproblemen zijn, kun je het volgende proberen:

Plaats de installatieschijf van Windows Vista in het schijfstation en start de computer op.
Selecteer een taal, een tijd, een valuta plus een toetsenbord of een invoermethode en klik op Volgende.
Klik op je computer herstellen.
Klik op het besturingssysteem dat je wilt repareren en klik op Volgende.
Klik in het dialoogvenster Opties voor Systeemherstel op Opdrachtprompt.
Typ Bootrec.exe en druk op ENTER.

Typ in de herstelomgeving van Windows de volgende opdrachten bij de opdrachtprompt:
bcdedit /export C:\BCD_Backup
c:
cd boot
attrib bcd -s -h -r
ren c:\boot\bcd bcd.oud
bootrec /RebuildBcd

Opmerking Als het probleem niet wordt opgelost door de BCD opnieuw samen te stellen, kun je de BCD exporteren en verwijderen, en vervolgens deze optie opnieuw uitvoeren. Op deze manier weet je zeker dat de BCD helemaal opnieuw wordt samengesteld.

/FixMbr
Met de optie /FixMbr wordt een Windows Vista-compatibele MBR weggeschreven naar de systeempartitie. De bestaande partitietabel wordt niet overschreven met deze optie. Gebruik deze optie wanneer er sprake is van een beschadigde MBR of wanneer je niet-standaardcode moet verwijderen uit de MBR.

/FixBoot
Met de optie /FixBoot wordt een nieuwe opstartsector weggeschreven naar de systeempartitie die compatibel is met Windows Vista. Gebruik deze optie als een van de volgende voorwaarden van toepassing is:
De opstartsector is vervangen door een niet-standaard Windows Vista-opstartsector.
De opstartsector is beschadigd.
Er is na de installatie van Windows Vista een eerdere versie van Windows geïnstalleerd. In dit scenario wordt de computer opgestart met behulp van Windows NT Loader (NTLDR) in plaats van Windows Boot Manager (Bootmgr.exe).

/ScanOs
Met de optie /ScanOs worden alle schijven gecontroleerd op installaties die compatibel zijn met Windows Vista. Daarnaast worden de vermeldingen weergegeven die niet in het BCD-archief staan. Gebruik deze optie wanneer er installaties van Windows Vista zijn die niet worden vermeld in het opstartmenu.

/RebuildBcd
Met de optie /RebuildBcd worden alle schijven gecontroleerd op installaties die compatibel zijn met Windows Vista. Als je deze optie kiest, kun je aangeven welke installaties u wilt toevoegen aan het BCD-archief. Gebruik deze optie om de BCD helemaal opnieuw op te bouwen.

Bovenstaande reactie heb ik nog niet uit kunnen voeren.

Wat ik nog wel ter informatie heb is dat het is gebeurd nadat ik een USB stick veilig wilde verwijderen. Volgens mij stond toen de NVidea daar ook tussen en verwijderde ik die per ongeluk ''veilig''.
Daarna heb ik geprobeerd nieuwe drivers te installeren. Maar zonder resultaat.

Ik wou nog even (wellicht ovebodig en ten overvloede) melden dat wanneer je je systeem goed hebt draaien met een goede driver, het verstandig kan zijn je systeem zo in te stellen dat de drivers niet geupdated worden.

1. Start op in Veilige modus
  2. Verwijder de drivers
  3. Klik op Start>Uitvoeren>regedit
  4. Navigeer naar:
    HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer\
  5. Zoek naar de waarde NoDevMgrUpdate. Verander deze waarde in 1
  6. Als de DWORD-waarde NoDevMgrUpdate er niet is, maak die aan:
    Rechtsklik in het rechterpaneel>Nieuw>DWORDwaarde >NoDevMgrUpdate>1
  7. Start opnieuw op.

De drivers zullen niet meer geupdated worden!
Succes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan