Alleen openstaande items printen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Multimeter

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2016
Bekijk bijlage voorbeeldje.xlsx

Gd

Vraag van een leek:
Van bijgevoegd bestand zou ik graag voor elk van de 8 namen de mogelijkheid creëren om een uitdraai te maken van de opdrachten
die nog rood (open) staan. Dus waarschijnlijk via knoppen "print openstaande items"of zo iets. Dit om het openstaande gedeelte
een beetje overzichtelijk te houden, de bijbehorende taken die in de columns J t/m V komen te staan moeten meegeprint worden.
Dus voor Jan bv van het hierbovenstaande voorbeeld uitprinten:
B17 +(J17:V17)
B22 +(J22:V22)
B28 +(J28:V28)
Het gaat door tot rij 627 (een totaal van 340 taken) dus bovenstaand is maar een klein gedeelte van het geheel. Ook beslaan sommige
taakomschrijvingen meer als 1 rij. (zou dan bv. B127 +(J127:V127) +(J128:V128)worden?
Het zou bovendien handig zijn om als default alles roodgekruist te hebben, maar op mijn houtje touwtje manier kwam ik niet verder
als bovenstaande.
Indien mogelijk zou ik een paar nuttige tips zeer op prijs stellen, bij voorbaat hartelijk dank.

De enige nuttige tip die ik kan bedenken is dat je eerst structuur in het invoeren van de data moet bedenken. Vervolgens kan je obv deze gestructureerde invoer overzichten, analyses, etc gaan maken.

Bedankt voor de reaktie.

Het enige wat kan veranderen is de data in de naamkolommen en dat is of een 0 of een 1.
Aan de hand van of 0 of 1 moet er wel of niet geselecteerd worden voor het printen.
De rest van de data blijft vaststaan want dat zijn de taakomschrijvingen in J t/V, die wel
meegeprint moeten worden.
Hoe ik hier structuur in aan kan brengen is voor mij al een brug te ver dus ik ben bang dat
ik me zo maar moet redden. Nogmaals bedankt in ieder geval voor de reaktie.

Als er geen structuur (om wat voor reden ook) in aan te brengen is:

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Gd

Eerlijk gezegd heb ik geen idee wat er wordt bedoeld met die struktuur, het geeft aan hoe het
met mijn kennis van eea gesteld is. Vandaar ook dat ik om hulp vroeg. Maar goed inmiddels heb
ik uitgevonden dat ik dmv filteren de rode kruizen en bijbehorende tekstvakken alleen kan
selecteren en daarna kan ik gewoon de zaak uitprinten. Het is wat omslachtig maar uiteindelijk
wel wat ik wilde bereiken. Alleen dan middels een knop die dus eerst filtert en daarna print.
Het moet wat gebruiksvriendelijker om het zo maar te zeggen en niet alleen door mij te
gebruiken. Maar ik ben al een heel stuk verder.
Bedankt voor het meedenken

mvg M.Meter

Hier een code voor het filteren en printen.

edit: Onderstaand stukje code mag je nog verwijderen (is blijven hangen uit vorig bestandje).
Code:
Rows("13:29").Hidden = False

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Graag gedaan M. Meter.
Zou je nog zo vriendelijk willen zijn en de vraag als opgelost te markeren in je openingspost?
B.v.d.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan